سلامتی و پزشکی

9 مورد از برترین غذاها برای سلامت ریه

بیماری هایی مانند آسم، بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) و فیبروز ریوی می توانند کیفیت زندگی شما را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهند.

15 تیر 1402

ایستاده غذا خوردن این بلا ها را سر بدن می آورد

نباید در زمان خوردن غذا راه بروید، زیرا می تواند برای شما مشکلاتی مانند سو هاضمه، حالت تهوع و... ایجاد کند. در ادامه 7 بلایی که راه رفتن موقع غذا خوردن سرتان می آورد، آمده است.

3 خرداد 1402

جزییات تازه از اتفاقی عجیب در بیمارستانی در شهریار؛ نوزاد در یخچال سردخانه تکان می خورد و نفس می کشید

پدر نوزادی که پس از ساعت ها پسرش را زنده در سردخانه دید از مسئولین تقاضای رسیدگی به کم کاری کادر درمان را دارد و گفت: وقتی به کادر درمان گفتم فرزندم در سردخانه نفس می کشد به من گفتند توهم دارم، اما فرزندم زنده بود و دوباره پس از چند ساعت فوت شد.

3 اردیبهشت 1402

این علف هرز خاصیت ضدپیری دارد!

کاکلبور (زردینه)، گیاهی که گلوله های چسبنده بزرگی تولید می کند که به راحتی به لباس می چسبند و در بسیاری از منطقه ها جهان آن را علف هرز می دانند، خاصیت ضدپیری دارد.

20 فروردین 1402

هشدار: 8 لیوان آب در روز کافی است

پزشکان بر این باورند که قبل از تشنه شدن باید به اندازه لازم آب آشامیدنی مصرف نمایید و اگر تشنه شدید، یعنی بدن شما آب مورد احتیاج خود را از دست داده است. اما مصرف بیش از حد آب هم می تواند خطری جدی برای سلامتی ما محسوب گردد.

14 فروردین 1402

محمدعلی آزادیخواه نویسنده سیرجانی، درگذشت

آزادیخواه استاد ادبیات دانشگاه و مدارس بود و با نشریات مختلف سیرجان همکاری داشت.

22 اسفند 1401

4 اشتباه رایج در مصرف نان که وزن تان را بالا می برد

هزاران سال است که مردم در سراسر جهان از نان به عنوان غذای اصلی استفاده می کنند. راحتی در مصرف، سهولت حمل و نقل و طعم دلپذیر باعث شده است که مردم از گذشته تا به امروز به خوردن نان ادامه دهند. با این حال، بعضی از افراد به محض اینکه تصمیم به کاهش وزن می گیرند،...

25 بهمن 1401

خطای بزرگ باور عمومی درباره سبوس ، سبوس دار بودن مجوز مصرف زیاد نیست

اضافه شدن سبوس به مواد غذایی مثل بیسکوئیت، نان ها و ماکارونی، ارزش و مزیت نسبی ماده غذایی را بالاتر می برد اما از کالری آن نمی کاهد.

21 بهمن 1401

فواید بی نظیر خندیدن برای سلامتی بدن

خنده داروی قوی است. این روش افراد را به طریقی دور هم جمع می نماید که باعث تغییرات جسمی و عاطفی سالم در بدن گردد. هیچ چیزی به جزء خنده نمی تواند سریعتر یا قابل اطمینان تر فکر و بدن شما را به تعادل برساند. شوخ طبعی بار های شما را سبک می نماید. شما را به دیگران...

19 بهمن 1401

زیباترین تفریحگاه های الگاروه تفریح و آرامش در کنار زیبایی

الگاروه منطقه قسمت جنوبی کشور پرتغال است. این منطقه با آب و هوای معتدل و خشک برای بیشتر سال در ماه های فصل تابستان، وقتی که چشم اندازهای آن طی روزهای طولانی با تابش گرم و درخشان خورشید روشن می شود، چنان مرواریدی می درخشد. وقتی که هوا گرم می شود، فکر ها...

16 دی 1401

16 راز برای افزایش سرعت فروش خودرو کارکرده

همین که آگهی فروش خودرو کارکرده را منتشر کنید، کلی آدم با توانایی چانه ز نی زیاد سرتان خراب می شوند. این تازه اول کار است. به نظر می رسد باید چند روز زندگی تان را تعطیل کنید و مدام به تماس های تلفنی بدون سرانجام و کسالت بار جواب دهید. این کار ممکن است تا...

12 آذر 1401

واردات 50 تن دارو برای تنظیم بازار دارویی ، آنتی بیوتیک امروز به ایران می رسد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از واردات 50 تن دارو از جمله انواع آنتی بیوتیک ها برای تنظیم بازار دارویی کشور اطلاع داد.

5 آبان 1401

محققان پسا دکتری معادل 80 درصد استادیار پایه یک حقوق می گیرند

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم گفت: در آیین نامه پذیرش محققان پسا دکتری پیش بینی شده است که به محققان پسا دکتری معادل 80 درصد استادیار پایه یک حقوق پرداخت گردد.

28 مهر 1401

نامه غم انگیز نسرین مقانلو به پسرش ارشیا خلیلیان

حالا پس از گذشت دو هفته از فوت ارشیا خلیلیان، نسرین مقانلو با انتشار ویدیویی تلخ و دردناک، یادداشتی غم انگیز به پسر 26 ساله اش نوشته است.

24 مهر 1401

ببینید ، داشتن چربی در هر قسمت از بدن چه معنایی برای سلامتی دارد؟

چربی اضافی بدن خبر بدی برای سلامتی ماست اما طبق مطالعات نو باید بیشتر به محل انباشت چربی دقت کنید. چربی زیرجلدی چربی ایمن تری است که زیر پوست واقع شده است و راحت تر می توان از شر آن خلاص شد.

18 مهر 1401

10 راز زیبایی الیزابت تیلور؛ ستاره سینمای کلاسیک

زیبایی طبیعی چهره الیزابت تیلور در کنار علاقه ای که او به آرایش و محصولات زیبایی داشت، از او چهره ای زیبا و به یادماندنی در دنیای سینما ساخته است. اگر دوست دارید راز زیبایی الیزابت تیلور و ترفندهای او برای زیبایی و آرایش را بدانید، در ادامه با خبرنگاران...

25 شهریور 1401

هر گروه خونی مستعد چه بیماری هایی است؟

جدیدترین یافته های علمی حاصل از پژوهش های انجام گرفته بر ژنتیک و نوع گروه خونی روی گروه کثیری از داوطلبان، حکایت از این دارد که نوع گروه خون نقشی کلیدی در شانس ابتلا به بسیاری از بیماری ها را دارد.

20 شهریور 1401

طرز تهیه مربای گل محمدی خوش عطر و طعم خانگی با تمام نکات

مربای گل محمدی یا گل سرخ یکی از مرباهای خوش طعم و عطر است که آن را با گل خشک یا تازه درست می نمایند. این مربای خوشمزه در کشورمان با گل های محمدی منطقه ها مختلفی از کشورمان تهیه می گردد. اما گل های ناحیه آذربایجان و شهرهای آن برترین نوع گل سرخ برای تهیه مربا...

18 شهریور 1401

این 5 نشانه را بعد از 30 سالگی حتما جدی بگیرید

خروپف کردن در خواب می تواند دلایل زیادی داشته باشد اما اگر فردی در 30 - 35 سالگی دچار این عارضه گردد می تواند حاکی از وجود مشکل تنفسی باشد.

5 شهریور 1401

بزرگترین ضعف استقلال ساپینتو ، استراتژی عجیب در جابجایی

بازی با سپاهان نشان داد کار سرمربی پرتغالی استقلال خیلی سخت است.

23 مرداد 1401
تعداد: (235)