10 راز زیبایی الیزابت تیلور؛ ستاره سینمای کلاسیک

به گزارش وبلاگ زندگی، زیبایی طبیعی چهره الیزابت تیلور در کنار علاقه ای که او به آرایش و محصولات زیبایی داشت، از او چهره ای زیبا و به یادماندنی در دنیای سینما ساخته است. اگر دوست دارید راز زیبایی الیزابت تیلور و ترفندهای او برای زیبایی و آرایش را بدانید، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

10 راز زیبایی الیزابت تیلور؛ ستاره سینمای کلاسیک

الیزابت تیلور؛ ستاره سینمای کلاسیک

الیزابت تیلور بازیگر انگلیسی-آمریکایی یکی از مشهورترین بازیگران دهه 1950 میلادی بود. یکی از شناخته شده ترین فیلم هایی که در آن بازی نموده، کلئوپاترا است. او برای فیلم باترفیلد 8 برنده جایزه اسکار برترین بازیگر زن شد.

در طول زندگی حرفه ای اش به عنوان بازیگر، زندگی شخصی او هم مورد توجه بود. او تجربه های متعددی مثل تغییر دین، بیماری های مختلف و ازدواج های متعدد داشت. او هشت بار با هفت مرد ازدواج کرد. الیزابت تیلور در سال 2011 بر اثر نارسایی قلبی از جهان رفت.

الیزابت تیلور یکی از ستارگان سینما بود که زیبایی و مجذوب کنندهیت چهره اش توجه زیادی جلب نموده بود. روتین زیبایی او پر از محصولات آرایشی و ترفندهایی برای زیبایی بود که شاید هنوز هم قابل استفاده باشد. برخی از این تکنیک ها و ترفندها هنوز هم رایج است و به وسیله متخصصان پوست و زیبایی توصیه می گردد.

گرچه بخش زیادی از زیبایی چهره، ژنتیکی است اما با روش هایی که برای زیبایی و مراقبت از پوست و مو داریم، می توانیم زیبایی طبیعی چهره را حفظ کنیم.

  • 9 راز زیبایی خیره کننده مرلین مونرو که باید بدانید

راز زیبایی الیزابت تیلور و روتین روزانه برای مراقبت از پوست

برخی از ترفندهایی که الیزابت تیلور در روتین مراقبت از پوست و زیبایی خود داشته، محدود به زمان خاصی نیست. حتی همین امروز و با وجود محصولات و هزاران روش تازه، می توانید از مزایای روش های قدیمی بهره مند شوید. در ادامه به چند مورد از ترفندهای زیبایی الیزابت تیلور اشاره می کنیم که می توانید شما هم از آن بهره ببرید.

1. یادگیری خودآرایی

الیزابت تیلور چه برای روی صحنه چه برای مواقع دیگر مثلا شرکت در مرنام ها و فرش قرمز، خودش آرایش می کرد. او حتی برای مهم ترین نقشی که بازی نموده یعنی کلئوپاترا، خودش آرایش نموده است و حتما خط چشم به یادماندنی او را به خاطر دارید. او می گوید وقتی جوان تر بودم برای بیشتر فیلم ها هیچ آرایشی نداشتم ولی وقتی آرایش کردن را یاد گرفتم همواره برای همه جا خودم آرایش می کردم.

یاد گرفتن خودآرایی مزایای متعددی دارد. شما کم کم با تجربه کردن، یاد می گیرید که چه محصولاتی برایتان خوب است و چه رنگ و آرایشی به شما بیشتر می آید. وقتی خودآرایی را یاد بگیرید می توانید آن چیزی که در فکر دارید روی صورت خود پیاده کنید.

2. صبر و حوصله در آرایش کردن

الیزابت تیلور عاشق آرایش کردن بود و این کار را با لذت انجام می داد. او فقط به نتیجه نهایی اهمیت نمی داد بلکه از کل فرایند آرایش کردن لذت می برد و آن را با حوصله انجام می داد. ساعت ها برای آرایش کردن وقت می گذاشت و رنگ ها و مدل های مختلف را امتحان می کرد. تیم مندلسون، دستیار شخصی او در مصاحبه ای می گوید: او حتی یک ساعت و نیم هم برای آرایش لب هایش وقت می گذاشت و این کار را با حوصله و بدون عجله انجام می داد.

3. استفاده نکردن از نرم کننده

احتمالا تصاویر الیزابت تیلور را با موهای حجیم دیده اید. او همواره دوست داشت موهایش حجیم به نظر برسند. به همین علت از نرم کننده استفاده نمی کرد چون نرم کننده حجم موهایش را کمتر می کرد و موهایش را لخت می کرد. این روزها با وجود شامپوهای بدون سولفات، تقریبا نیازی به نرم کننده نیست. اگر دوست دارید موهایی حجیم داشته باشید، باید تا جایی که می توانید از نرم کننده ها و وسایل حرارتی برای صاف کردن و خشک کردن موها استفاده نکنید.

4. استفاده از محصولات رایج و پرهوادار

برخلاف زیورآلات و جواهرات گران قیمتی که الیزابت تیلور استفاده می کرد، در خصوص محصولات زیبایی و مراقبت از پوست، او هوادار برندهای عادی و مقرون به صرفه بود. او از محصولات برند Jergens که یک برند داروخانه ای بود و محصولاتش همه جا در دسترس بود استفاده می کرد. لوسیون این برند از محصولات محبوب الیزابت بود و همواره از آن استفاده می کرد.

با گذر زمان و معروفیت بیشتر او کم کم مشتری برندهای مطرح تری مثل La Prairie شد ولی باز هم از محصولات Jergens با عشق و علاقه خاصی استفاده می کرد.

این نکته نشان می دهد که برای زیباتر شدن نیازی نیست که حتما محصولات گران قیمت خریداری کنید. تنها نکته مهم این است که از محصولات مراقبت از پوست حتما بهره ببرید. با توجه به توان اقتصادی خودتان، برترین برندی که می توانید را انتخاب کنید و محصولاتش را در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید.

5. استفاده از خط چشم

یکی از مهم ترین قسمت های آرایش الیزابت تیلور، آرایش چشم هایش بود. چشم های خیره کننده او رنگ خاصی داشت و توجه هر کسی را جلب می کرد. الیزابت تیلور با استفاده از خط چشم، این زیبایی را دوچندان می کرد. او از خط چشم برند کلینیک استفاده می کرد. فرانچسکا تولوت یکی از آرایشگرانی است که با الیزابت تیلور همکاری نموده است. او می گوید الیزابت از خط چشم این برند که رنگ خاکستری تیره داشت استفاده می کرد.

6. استفاده از برق لب

الیزابت تیلور عاشق برق لب بود و بیشتر اوقات لب هایی براق داشت. برای او تفاوتی نداشت که برق لب مد شده یا نه. همواره آرایش لب هایش را با یک لایه برق لب کامل می کرد. یکی از محبوب ترین برندهای الیزابت تیلور برای تهیه برق لب و محصولات آرایش لب، برند شنل بود.

7. اهمیت دادن به ابرو

الیزابت اهمیت زیادی برای ابروهایش قائل بود و حسابی به آن ها رسیدگی می کرد. او از زمانی که دختر کوچکی بود برای آرایش ابروهایش وقت می گذاشت و به دقت جاهای خالی آن را پر می کرد. ابروهای الیزابت تیلور یکی از ویژگی های صورت اوست که بیشتر افراد به خاطر دارند. نوه اش الیزا کارسون در مصاحبه ای گفته بود: مادربزرگم ابروهای بسیار زیبا و پری داشت. ابروهای پرپشت و زیبایش، زیبایی چشم هایش را دوچندان می کرد و مدل ابروهایش مختص خودش بود.

ابرو نقش مهمی در زیبایی چهره دارد. اگر دوست دارید زیباتر شوید، بیشتر مراقب ابروهای خود باشید. سعی کنید با روش های طبیعی آن ها را پرپشت تر کنید و اگر با روش های طبیعی امکان پذیر نیست، از روش های زیبایی تازه مثلا میکروبلیدینگ برای پر کردن آن بهره ببرید.

  • 11 راز زیبایی آدری هپبورن بی همتا که خوب است بدانید

8. شیو کردن صورت برای لایه برداری

الیزابت برای لایه برداری از صورت، از روش شیوینگ یا تیغ زدن استفاده می کرد. امروزه به این روش درماپلنینگ می گویند و با ابزارهای خاصی در کلینیک های زیبایی انجام می گردد. او برای اینکه صورتی صاف و تمیز برای آرایش کردن داشته باشد، با تیغ موهای صورت را اصلاح می کرد و هم زمان با این کار، پوست های مرده از روی صورت بلند می شد. این روش لایه برداری هنوز هم بسیار محبوب است.

این کار را می توانید با دقت زیاد و با استفاده از ژل های مخصوص انجام دهید. صورت را با یک ژل یا فوم بپوشانید و بعد به آرامی با تیغ موهای صورت را اصلاح کنید. اگر خودتان تبحری در استفاده از تیغ ندارید، این کار را به آرایشگر بسپارید.

9. یک مرحله غیرمنتظره

روتین آرایش و زیبایی او با یک مرحله غیرمنتظره به انتها می رسید. او مراحل آماده سازی رایج را برعکس طی می کرد. یعنی اول آرایش می کرد بعد حمام می رفت. او همواره بعد از کامل شدن آرایش، یک حمام کوتاه می رفت و بدنش را می شست. این کار یاری می کرد که آرایش او روی صورت فیکس گردد و جلوه ای مرطوب و درخشان بگیرد. امروزه این کار را اضافه کردن کمی هایلایت به چهره، انجام می دهند.

10. ابداع عطر سلبریتی ها

او اولین سلبریتی بود که فراوری عطر با نام سلبریتی ها را آغاز کرد. در سال 1987 یک عطر با نام خودش فراوری شد و او را به اولین سلبریتی تبدیل کرد که عطر اختصاصی خودش را دارد. بعدها به مرور بازیگران و سلبریتی های زیادی این کار را تکرار کردند. امروزه این عطر به یکی از یادگاری های مجذوب کننده برای خانواده و دوستداران او تبدیل شده است. کارسون نوه الیزابت می گوید یکی از چیزهایی که هرگز بدون آن از خانه خارج نمی شوم، عطر مادربزرگم است.

فرقی نمی کند که کدام مدل عطرش را بزنم؛ گارجهان یا وایت دایاموند. همواره عطر او را می زنم تا تصویری از قدرت، فداکاری و دلسوزی او را به همراه داشته باشم و او را از یاد نبرم.

داشتن عطری اختصاصی برای ما ممکن نیست. اما می توانیم همواره و همه جا معطر باشیم. بوی خوب یکی از جنبه های مجذوب کنندهیت افراد است. همواره عطری که بیشتر دوست دارید بزنید. در انتخاب عطر دقت کنید و عطری بزنید که باعث آزار دیگران نگردد.

منبع: Vogue

منبع: دیجی استایل

به "10 راز زیبایی الیزابت تیلور؛ ستاره سینمای کلاسیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 راز زیبایی الیزابت تیلور؛ ستاره سینمای کلاسیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید