محققان پسا دکتری معادل 80 درصد استادیار پایه یک حقوق می گیرند

به گزارش وبلاگ زندگی، مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم گفت: در آیین نامه پذیرش محققان پسا دکتری پیش بینی شده است که به محققان پسا دکتری معادل 80 درصد استادیار پایه یک حقوق پرداخت گردد.

محققان پسا دکتری معادل 80 درصد استادیار پایه یک حقوق می گیرند

محسن شریفی گفت: ایجاد دوره های پسادکتری که در راستای حفظ و نگهداشت نخبگان صورت می گیرد از مصوبات جلسه اخیر شورای عالی عتف است که با حضور رییس جمهور تشکیل شد و مصوبات مهمی داشت.

وی اضافه نمود: در آیین نامه، ایجاد سه نوع دوره پسادکتری را پیش بینی کردیم که دوره تحقیقاتی در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی ، دوره فناورانه در پارک های علم و فناوری و دوره صنعتی در صنایع و شرکت های خصوصی ایجاد می گردد.

شریفی گفت: حقوق محققان پسا دکتری شاغل در دانشگاه ها و موسسات پژوهشی، به وسیله صندوق شورای عتف و حقوق محققان پسادکتری شاغل در پارک های علم و فناوری با مشارکت مساوی صندوق عتف و شرکت های دانش بنیان پرداخت می گردد.

وی گفت: پرداخت حقوق محققان پسادکتری شاغل در صنایع به وسیله خود صنایع صورت می گیرد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی پژوهشی گفت: پرداخت حق بیمه و حل مشکل سربازی برای دانش آموختگان دکتری از مزایای مهم ایجاد دوره های پسادکتری است.

شریفی گفت: برای سیاست گذاری دوره های پسادکتری یک ستاد و کارگروه مرکزی زیر نظر شورای عالی عتف تشکیل می گردد و پیشرفت این مصوبه را پیگیری می نماید.

وی گفت: منابع اقتصادی اجرای این طرح در قالب صندوق عتف پیش بینی شده است و با ابلاغ نهایی تشکیل این صندوق، اجرای دوره های پسادکتری با قدرت شروع می گردد.

وبلاگ زندگی علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "محققان پسا دکتری معادل 80 درصد استادیار پایه یک حقوق می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان پسا دکتری معادل 80 درصد استادیار پایه یک حقوق می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید