معماری و عمران

کارگردان فاینال فانتزی 6: ساخت بازسازی این نسخه 20 سال طول می کشد

یوشینوری کیتاسه (Yoshinori Kitase)، کارگردان فاینال فانتزی 6، اخیرا بیان نموده که ساخت یک بازسازی از این اثر مشابه بازسازی فاینال فانتزی 7 ممکن است حدود 20 سال طول بکشد.

16 بهمن 1402

مجموعه دو جلدی گورنگاری های مهدی تمیزی راهی بازار کتاب می گردد

ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، مجموعه دو جلدی گورنگاری های مهدی تمیزی راهی بازار کتاب می گردد.

5 اردیبهشت 1402

این وزیر از ترس مرگش یکی از باشکوه ترین بنا های تهران را ساخت

یکی از باشکوه ترین بنا هایی که در مرکز ساخته شده مربوط به دوره قاجار است که صدراعظم ناصرالدین شاه بانی ساخت آن بود.

6 اسفند 1401

عمارت بیگلربیگی ، باغ فتح آبادِ آباد

عمارت بیگلربیگی (باغ فتح آباد)، یکی از دیدنی های کرمان، مربوط به دوره قاجاره که در 25 کیلومتری کرمان و در روستای اختیارآباد واقع شده. این عمارت از یادگارهای فضل علی خان بیگلربیگی، یکی از حکمرانان کرمان، ست که الگوی احداث باغ شاهزاده ماهان هم بوده. سال...

1 بهمن 1401

زیباترین تفریحگاه های الگاروه تفریح و آرامش در کنار زیبایی

الگاروه منطقه قسمت جنوبی کشور پرتغال است. این منطقه با آب و هوای معتدل و خشک برای بیشتر سال در ماه های فصل تابستان، وقتی که چشم اندازهای آن طی روزهای طولانی با تابش گرم و درخشان خورشید روشن می شود، چنان مرواریدی می درخشد. وقتی که هوا گرم می شود، فکر ها...

16 دی 1401

پل قدیم دزفول ، قدیمی ترین پل پایدار دنیا

دزفول معرب کلمه دژپل می باشد که این واژه برگرفته از پلی است که به دستور شاپور اول ساسانی پس از پیروزی بر والرین و به وسیله اسرای رومی در دزفول ساخته شده است. پل قدیم دزفول یکی از قدیمی ترین پل های آجری دنیا است که با گذشت بیش از 17 قرن از قدمت آن، همچنان...

18 آذر 1401

عکس ، تقلید گوشی پرچمدار شیائومی از آیفون 14 !

گجت نیوز نوشت: شیائومی 12 تی پرو - Xiaomi 12T Pro نخستین گوشی کمپانی چینی است که با پشتیبانی از eSIM به صورت جهانی عرضه می شود.

21 مهر 1401

تکرار یک شایعه؛ ازدواج الناز شاکردوست این بار با بهرام رادان!

البته این اولین باری نیست که شایعه ازدواج الناز شاکردوست منتشر می گردد. پیش از این بعضی رسانه ها مدعی شده بودند که او با علیرضا حقیقی دروازه بان سابق پرسپولیس ازدواج نموده است. اما پس از مدتی الناز شاکر دوست این شایعه را تکذیب کرد و گفت که اصلا حقیقی...

22 شهریور 1401

برای حفظ پایگاه های میراث ملی و جهانی باید مضمون های تازه ای تعریف گردد

میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، برای حفظ پایگاه های میراث ملی و جهانی باید مضمون های تازه ای تعریف گردد.

26 مرداد 1401

با این 12 حرکت جالب و عجیب مورچه ها آشنا شوید! ، قسمت اول

ربودن خوراکی های پیک نیک تنها یکی از رفتارهای جالب آنها است!

19 مرداد 1401

کاخ کرملین مسکو شکوه سلطنت روسیه

کاخ کرملین مسکو بزرگترین کاخ افسانه ای روسیه نمادی از قدرت و شکوه روسها است. کرملین ناگفته ها و دیدنی های بسیاری از تاریخ متلاطم روسیه برای گردشگران دارد. اگر بلیط هواپیما مسکو را گرفته اید، بازدید از این کاخ با شکوه را از دست ندهید.

14 مرداد 1401

نگاره مرغابی شیخ صفی الدین، قاصد گردشگری

در سومین گردهمایی وزرای #گردشگری کشورهای عضو اکو که به میزبانی شهر خجند #تاجیکستان در دوازدهم مهرماه 1398 برپا شد، شهرهای #ساری و #اردبیل از ایران به عنوان مرکز گردشگری اکو برای سال های 2022 و 2023 برگزیده شدند.

29 خرداد 1401

اختصاصی سازی معابر ممنوع، جمع آوری درهای غیرمجاز کوچه ها و بن بست های شمال تهران

شهردار منطقه یک تهران اطلاع داد: درهای غیر مجاز در ورودی معابر، کوچه ها و بن بست های شمال تهران در راستای سهولت و جلوگیری از اختلال در تردد شهروندان، رسیدگی به مطالبات شهروندان و رعایت عدالت اجتماعی جمع آوری می گردد.

6 خرداد 1401

آموزش اتوکد به زبان ساده

در پی آموزش اتوکد به زبان ساده هستید؟ ما در ادامه این مقاله، شیوه استفاده از آموزش اتوکد به زبان ساده را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

26 اردیبهشت 1401

اجاره کاخ و خانه تاریخی به خاتون و جیران اکیدا ممنوع!

مدیرعامل یکی از شرکت های وابسته به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اجاره کاخ ها و بنا های تاریخی برای ساخت سریال ها و فیلم هایی، چون قهرمان، خاتون، جیران و ... اطلاع داد. درحالی که به گفته رییس ایکوم ایران این اقدام اکیدا ممنوع و غیرضروری است.

21 فروردین 1401

چرا در روستاهای ایرلند این همه دیوار سنگی ساخته شده!

راز دیوارهای سنگی ایرلندکسانی که برای اولین بار گذرشان به منطقه ها روستایی ایرلند می افتد بعد از تماشا دیوارهای سنگی عجیب و غریب با علامت سوال بزرگ روبرو می شوند و حس کنجکاوی شان گل می نماید که چرا در حومه شهرها این همه دیوارهای سنگی ساخته شده؟ این دیوارهای...

14 اسفند 1400

توصیه های پیشگیرانه به گلخانه داران برای در امان ماندن از آفات

سازمان جهاد کشاورزی گلستان با صدور اطلاعیه ای اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع آفات در گلخانه ها را گفت.

9 اسفند 1400

راهنمای سفر به اوساکا؛ ژاپن

اوساکا ترکیبی زیبا از فرهنگ سنتی و مدرن را در سرتاسر خود نمود می دهد. این شهر پر از پارک های تفریحی، معابد، زیارتگاه، موزه، فضاهای سبز شهری و مراکز خرید است که همین موضوع آن را به شهری متنوع تبدیل می نماید. اوساکا از کیوتو فاصله کمی دارد و جز شهرهای پرجمعیت...

17 بهمن 1400

98 هزار بخاری نفتی مدارس جمع آوری می گردد

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت در ابتدای سال 1396، در حدود 145 هزار کلاس درس با بخاری های نفتی و گازی گرم می شد و برنامه ریزی جامع برای حذف آن ها در سال 1397 شروع شد.

27 دی 1400

ایری: مالکیت زمین و ساختمان برای دستگاه های دولتی فاقد ریسک است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مالکیت زمین و ساختمان برای دستگاه های دولتی مجذوب کننده و فاقد ریسک است، گفت: اجرای قاطع قوانین مالیات ستانی از زمین و املاک، این مجذوب کنندهیت را کاهش می دهد.

13 دی 1400
تعداد: (57)