کاخ کرملین مسکو شکوه سلطنت روسیه

به گزارش وبلاگ زندگی، کاخ کرملین مسکو بزرگترین کاخ افسانه ای روسیه نمادی از قدرت و شکوه روسها است. کرملین ناگفته ها و دیدنی های بسیاری از تاریخ متلاطم روسیه برای گردشگران دارد. اگر بلیط هواپیما مسکو را گرفته اید، بازدید از این کاخ با شکوه را از دست ندهید.

کاخ کرملین مسکو شکوه سلطنت روسیه

کاخ کرملین کجاست

کرملین یک ساختمان منفرد نیست بلکه مجموعه ای از بناهاست که معروفترین آن کاخ کرملین است. به همین دلیل کل مجموعه به کاخ کرملین معروفیت یافته است. این کاخ شکوهمند و وسیع در قلب شهر مسکو و مجاور میدان سرخ یعنی میدان مرکزی شهر قرار گرفته است. نام کرملین برگرفته از واژه کرمنیک به معنی شهر قلعه است. همانند میدان سرخ که ارتباطی با رنگ ندارد بلکه برگرفته از کلمه قدیمی روسیه کراسنی به معنی زیبا است. در قرون وسطا، کرملین قلعه اصلی در کشور روسیه بود و مردم شهر در آن زندگی می کردند. شهر قلعه ها در آن موقع رایج بود و صدها شهر در اروپا به این شکل ساخته شدند. بازدید از میدان سرخ همواره با کاخ کرملین گره خورده است. در فصل بهار با خرید بلیط هواپیما دیداری فراموش نشدنی از مسکو خواهید داشت.

عکس کاخ کرملین مسکو در قلب شهر و مجاورت رودخانه

کاخ بزرگ کرملین در تاریخ

بنیانگذار مسکو شاهزاده یوری دولگوروکی است. که در قرن 12 میلادی شهر قلعه مسکو را در کرملین پایه گذاری کرد. کاخ کرملین روی تپه های برویتسکی و کنار رودخانه روسیه تاسیس شده است. اما یک قرن بعد نام کرملین در تاریخ ثبت شده است. در قرن 15 میلادی ایوان شاه روسیه، رویای ساخت رومی نو در سر داشت و معمارانی از ایتالیا را دعوت کرد.

با انتقال مرکز به سن پترزبورگ، کاخ محل سکونت شاهزاده ها و تزارهای دربار روسیه شد. در اوایل قرن 19 هم ناپلئون به روسیه حمله کرد و یک ماه کاخ تحت تصرف نیروهای فرانسوی بود. زمانی که اشغال خاتمه یافت، کاخ به آتش کشیده شد و بخش های زیادی از آن آسیب دید. همراه با انقلاب روسیه در اوایل قرن 20 دوباره مسکو مرکز شد و قدرت به کرملین بازگشت تا همچنان سمبل روسیه نوین باشد.

معماری کاخ کرملین، نقشه کاخ بزرگ کرملین

درباره سفر به روسیه بیشتر بدانید:

راهنمای سفر به روسیه

ویزای روسیه

در چه ماه هایی روسیه سرد است؟

معماری کاخ کرملین

کرملین حاصل کار معماران و هنرمندان از سراسر اروپا است که توانستند مجلل ترین کاخ روسیه را بر پا نمایند. سبک معماری کرملین نئو کلاسیک است. در این مجموعه 5 میدان، 18 ساختمان شامل 4 کلیسای جامع واقع شده است. قدیمی ترین ساختمان کرملین، کاخ بزرگ ایوان است. کاخ کرملین روسیه دارای 20 برج با نام های مختلف است. بلندترین آنها برج ترویتسکایا است که حدود 25 متر ارتفاع دارد. اما معروفترین برج، برج ساعت یا سپاسکایا است.

در بالای برجهای کرملین 5 ستاره دیده می گردد. هر ستاره وزنی معادل یک تن دارد. جنس ستاره ها برای داشتن درخشش بیشتر از یاقوت ساخته شده است. تا قبل از روی کار آمدن اتحاد جماهیر شوروی، بالای برجهای کرملین 4 عقاب دیده می شد. سال 1935 این عقابها جای خود را به ستاره ها داد.کاخ کرملینی که امروزی با اصل آن که قصری چوبی بود، بسیار فرق دارد. دیوارهای کاخ کرملین مسکو تا قرن 19 میلادی رنگ سفید داشت و بعدها به رنگ قرمز عایدی. کاخ کرملین بزرگترین قلعه فعال در اروپاست. کرملین به علت بزرگترین ناقوس جهان و سنگین ترین توپ جنگی در گینس به ثبت رسیده است.

داخل کاخ کرملین

کلیسای کرملین

چندین کلیسا در کاخ کرملین روسیه واقع شده است که معروفترین آنها کلیسای جامع سنت باسیل است. این کلیسا در قرن 16 میلادی به وسیله ایوان تزار پنجم معروف به ایوان مخوف ساخته شد. او کلیسا را به افتخار پیروزی در مقابل تاتارها ساخت.

کاخ های روسیه

کاخ پترهوف، کاخ زمستانی، کاخ کاترین و کاخ الکساندر از معروفترین کاخهای روسیه هستند.

تصاویر کاخ کرملین، بزرگترین کاخ روسیه و اروپا

دسترسی به کاخ کرملین

برترین راه دسترسی به کاخ کرملین مسکو، استفاده از مترو است. نزدیکترین مترو به کاخ، ایستگاه متروی برویتسکایا است.

ساعت بازدید کاخ کرملین

جز روزهای 5 شنبه همه روزه بازدید از کاخ مسکو، کرملین امکانپذیر است.

ساعت کاری موزه در تابستان از 9 صبح تا 6 عصر و در سایر فصلها از 10 صبح تا 5 عصر است.

تور روسیه

یکی از مقاصد مجذوب کننده برای گردشگران ایرانی روسیه است که در چند سال اخیر هواداران زیادی پیدا نموده است. تور روسیه در تمام ایام سال برگزار می گردد و بسته به فصل و امکانات تور قیمتهای متفاوتی دارد. اگر می خواهید تور روسیه مقرون به صرفه پیدا کنید، در ایام کریسمس و تعطیلات نوروز اقدام به سفر نکنید. قیمت میانه تور روسیه از میلیون تومان به بالاست. محبوبترین تورهای روسیه شامل شهر مسکو، شهر سن پترزبورگ و شفق قطبی است.

برترین زمان سفر به روسیه

تابستان به علت دمای هوای عالی، برترین زمان بازدید از روسیه است. البته ماه آوریل و مه نیز هوای مطبوعی برای گردشگری دارد.

منبع: تریپ

به "کاخ کرملین مسکو شکوه سلطنت روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ کرملین مسکو شکوه سلطنت روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید