20 مکان جادویی برای بازدید از گل های بهاری

به گزارش وبلاگ زندگی، دوست داران طبیعت منتظر فرارسیدن بهار هستند تا هر چه زودتر طبیعت، گل های بی نظیر خود را به آن ها ارزانی دارد.

20 مکان جادویی برای بازدید از گل های بهاری

بسیاری از جهانگردانی که به طبیعت علاقه مند هستند، فصل بهار را برای سفر انتخاب می نمایند تا در سفر های خود به تماشا گل های زیبا بنشینند. تعدادی از باغ ها و دشت های زیبایی از دنیا که در این فصل پر از گل هستند، در ادامه معرفی خواهند شد.

1. اوکیناوا (Okinawa)، توکیو، ژاپن

فصل شکوفه های گیلاس در ژاپن در راه است. اولین شکوفه های این کشور در ماه ژانویه در اوکیناوا مشاهده می گردد. اگر از جزایر مرکزی ژاپن (شامل کیوتو و توکیو) در اواخر ماه می و اوایل آوریل عبور کنید، این شکوفه های زیبا را در همه جا خواهید دید.

2. واشنگتن، آمریکا

ژاپن تنها محل برای تماشا شکوفه های گیلاس نیست، بلکه برای تماشا این شکوفه های زیبا می توان به واشنگتن نیز سفر کرد. این شکوفه های زیبا جلوه خاصی به واشنگتن داده اند و هر سال شکوفایی آن ها در این استان جشن گرفته می گردد. این شکوفه ها هدیه ای از طرف شهردار توکیو، آقای اوزاکی (Ozaki)، در سال 1912 میلادی بوده است.

بر اساس گزارش خدمات پارک های ملی آمریکا، سال جاری در 17 تا 20 مارس شاهد این شکوفه های زیبا خواهیم بود.

3. پارک گل های آشیکاگا (Ashikaga)، ژاپن

در ژاپن جز شکوفه های گیلاس، گل های زیبای دیگری نیز خواهید دید. پارک گل های آشیکاگا که در شمال توکیو واقع شده است، زادگاه گل های خوشه ای زیبایی است.

4. نورفولک (Norfolk)، دون (Devon) و هرتفوردشایر (Hertforshire)، انگلیس

جزایر انگلیس بیش از 40 درصد گل های زنگوله ای دنیا را در قلب خود جا داده اند و برترین زمان برای تماشا این گل ها اواخر آوریل تا اوایل مه است.

اگر قصد سفر به انگلیس دارید و برای تماشا استان اشریج (Ashridge) در هرتفوردشایر، قصر بلیکلینگ (Blickling Hall) در نورفولک و خانه باکلند (Buckland Abbey) در دون برنامه ریزی نموده اید، باید توجه داشته باشید که این گل ها را نخواهید دید. نقاط دور از دسترسی وجود دارد که این گل ها در آن منطقه ها می رویند. این عکس در نزدیکی دهکده آنگمرینگ (Angmering) گرفته شده است.

5. آکسفورد، انگلیس

یکی دیگر از گل های بهاری برجسته انگلیس گل های دافودیل هستند (بیشتر دراواسط ماه مارس دیده می شوند). برای تماشا آخرین گل های دافودیل در بهار به کالج مگدالن (Magdalen) در آکسفورد بروید.

6. اومبریا (Umbria)، ایتالیا

کسانی که در این فصل به اومبریا سفر می نمایند، قادر خواهند بود گل های پوست ماری (Snakes head Fritillaries) را ببینند. تیم جپسون (Tim Jepson) می گوید:

این منطقه یکی از زیباترین دشت های اروپا است که با کوه هایی محاصره شده است.

او ادامه می دهد:

این منطقه در اواخر ماه مه و اوایل ژوئن با رویش گل های بی نظیر، جلوه ای خاص می یابد. گل های پوست ماری، ارکیده، لاله های وحشی و گل های نادر دیگر، تعدادی از گل هایی هستند که در این منطقه می رویند.

7. هلند

یکی از باغ های مشهور هلند که برای داشتن لاله های زیبا معروف شده، باغ کوکنهوف (Keukenhof) است که بیشتر از اینکه شبیه به یک باغ باشد، شبیه به یک اثر هنری است.

این باغ همواره با بیش از هفت میلیون گل سبب شگفتی جهانگردان می گردد.

8. دره مرگ (Death Valley)، کالیفرنیا، آمریکا

دره مرگ در پارک ملی کالیفرنیا در بهار منزل گل های زیبایی می گردد. جهانگردان زیادی در این چند هفته برای بازدید از این محل به کالیفرنیا سفر می نماید.

9. آرلز (Arles)، فرانسه

به تبعیت از هنرمند برجسته ون گوگ بهتر است از آرلز در جنوب فرانسه بازدید کنید. شکوفه های درختان بادام در ماه فوریه که دمای هوا مقداری افزایش می یابد، خیره نماینده می شوند. این منطقه شب های دل انگیزی دارد.

10. ساحل ساماریا (Samarian Gorge)، کرت (Crete)

جهانگردانی که در بهار از ساحل ساماریا تماشا نموده اند، آن را بی نظیر می دانند. این منطقه بعد از زمستان پوشیده از گل های وحشی می گردد و با گردش در این منطقه در کوهستان های خشن آن می توان منظره ها زیبا و گلزارهای رنگارنگی را پیدا کرد.

11. اوتاراخاندا (Uttarakhanda)، هند

کوهنوردان و گیاه شناسان، دره آوتاراخاندا را به خوبی می شناسند. بعد از یک پیاده روی طولانی می توان به این محل رسید. با توجه به اینکه ارتفاع این منطقه زیاد است، در ماه های دیرتری از سال گل های آن می رسند و ماه های جولای تا آوریل برترین زمان برای سفر به این منطقه خواهد بود.

12. ول دورکا (Val dOrica)، ایتالیا

منظره ها کمی در دنیا وجود دارند که به میزان ول دورکا پوشیده و پر از لاله های وحشی باشند. ول دورکا در توسکانی (Tuscany) در آوریل پر گل می گردد. این لاله ها را در شمال فرانسه در ماه می می توان دید.

13. مونتپولکیانو (Montepulkiano)، ایتالیا

توسکانی نه تنها به خاطر لاله ها بلکه برای گل ها آفتابگردان هم مشهور شده است. هیچ شهری در این منطقه به میزان مونتپولکیانو پوشیده از گل های آفتابگردان نیست.

لی مارشال (Lee Marshall) می گوید:

وقتی به این گل های آفتابگردان نگاه می کنید، متوجه می شوید که تا دور دست ها و تا جایی که با چشم قابل تشخیص است، همه جا پر از آفتابگردان است.

14. چیلیوک (Chilliwack)، کانادا

جز هلند می توان در چیلیوک هم لاله ها را دید. لاله ها را می توان در فستیوالی که هر ساله در دره های استان بریتیش کلمبیا برگزار می گردد، دید.

15. مزرعه گل کارلزبد (Carlsbad)، کالیفرنیا

نزدیک به 200000 جهانگرد هر ساله از مزرعه گل کارلزبد از ماه مارس تا می تماشا می نمایند.

16. پارک ساحلی هیتاچی (Hitachi Seaside Park)، ژاپن

پارک ساحلی هیتاچی در استان ایباراکی (Ibaraki) در ژاپن و در شرق توکیو واقع شده است. این منطقه به داشتن گل های چشم آبی معروفیت یافته است. جز این گل ها می توان دافودیل و بیش از 170 میلیون نوع لاله را در این منطقه مشاهده کرد.

17. هالربوس (Hallerbos)، بلژیک

برای کسانی که در پی تماشا گل های زنگوله ای آبی در جایی به جز انگلیس هستند، جنگل هالربوس پیشنهاد می گردد.

18. لوپینگ (Luoping)، چین

لوپینگ که در استان یوننان (Yunnan)، چین واقع شده در ماه فوریه تا مارس با گل های کانولا طلایی می گردد.

19. اکسترمادورا (Extermadura)، اسپانیا

اکسترمادورا منطقه ای بی همتا در اسپانیا است که غذاهای خوشمزه داشته و شامل سه شهر زیبا است. تروجیلو (Trujillo) و کاکرز (Caceres) واقعا ارزش تماشا را دارند. کاکرز محل مناسبی برای تماشا شکوفه ها سفید گیلاس است.

20. دره آنتلوپ (Antelope Valley)، کالیفرنیا، آمریکا

دره آنتلوپ در حاشیه کویر موجاوه (Mojave Desert) گنجی پنهان است که انواع گل های وحشی و لاله های وحشی را می توان در آنجا دید.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph

به "20 مکان جادویی برای بازدید از گل های بهاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 مکان جادویی برای بازدید از گل های بهاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید