5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل منشی از خود بپرسید

به گزارش وبلاگ زندگی، شرکت ها و سازمان های مختلف معمولاً به رئیس دفتر یا منشی احتیاج دارند تا سازماندهی شده، کارآمد و سازنده باشند. استفاده از مهارت های منشی یک راه کلیدی برای اطمینان از عملکرد روان امور داخلی یک شرکت است؛ اما آیا هرکسی می تواند این مسئولیت را قبول کند؟ در این مقاله، با پیدا کردن پاسخ چند پرسش، به این نتیجه می رسیم که انتخاب شغل منشی برای چه کسانی مناسب است.

5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل منشی از خود بپرسید

1- آیا به نوشتن و نگارش اصولی علاقه دارید؟

شغل منشی گری پر از نوشتنی هایی است که باید به انجام آن ها علاقه داشته باشید تا بتوانید از عهده کار بربیایید ولی در هنگام انتخاب شغل منشی به یاد داشته باشید که کارتان فقط تایپ کردن نیست بلکه باید از مهارت نگارش اصولی برای نامه نگاری اداری هم برخوردار باشید تا به عنوان یک منشی حرفه ای شناخته شوید. دانستن زبان دوم و توانایی صحبت و نوشتن به آن زبان، امتیاز مثبت اضافی تلقی می گردد.

2- آیا به تایپ سریع مسلط هستید؟

شغل منشی گری از جمله شغل هایی است که در آن باید از مهارت تایپ سریع برخوردار باشید تا بتوانید کارها را به موقع انجام دهید و عقب نمانید.

3- آیا از کارهایی ثابت پشت میز و ساعت ها خیره شدن به مانیتور یا کاغذ لذت می برید؟

افراد مختلف روحیه و شخصیت های متفاوتی دارند و هریک به چیزهایی علاقه دارند و از چیزهایی متنفرند. در صورت انتخاب شغل منشی باید بتوانید ساعت ها پشت میز بنشینید و با کامپیوتر کار کنید و ممکن است مجبور شوید برای چندین ساعت به مانیتور خیره شوید و کار کنید. اگر به این شغل علاقه داشته باشید، مسئله ای با این کارها نخواهید داشت؛ ولی در صورت نداشتن علاقه، پس از چند روز از کار زده خواهید شد.

4- آیا انعطاف پذیر هستید؟

کار دفتری برای یک منشی می تواند استرس زا و پر چالش باشد، بنابراین باید سازگار و انعطاف پذیر باشید و بتوانید در موقعیت های پرفشار به درستی عمل کنید. مدیران ممکن است قرارها یا جلساتی بدون برنامه ریزی بگذارند یا از شما انتظار داشته باشند که وظایفی را در آخرین لحظه و سریع انجام دهید؛ درباره دستورات در لحظه صحبت می کنیم که باعث می گردد کارهای فعلی خود را متوقف کنید و روی کارهای تازه تمرکز کنید. شما باید با جو در حال تغییر سازگار باشید و برنامه خود را بر این اساس تنظیم کنید تا مطمئن شوید که از تغییرات غیرمنتظره عقب نمی مانید یا غافلگیر نمی شوید.

5- آیا مهارت های ارتباطی لازم برای این کار را دارید؟

هرچه مهارت های ارتباطی شما به عنوان منشی خوب باشد، بهتر می توانید کار کنید. مهم نیست که با چه کسی صحبت می کنید، مشتری یا همکار، مهارت های ارتباطی نه تنها به گفتگوی سازنده یاری می نمایند، بلکه سرعت انجام کارها را بهبود می بخشد.

برترین فرصت های شغلی برای منشی را ببینید

منبع: بلاگ دیوار

به "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل منشی از خود بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 سوال مهم که باید پیش از انتخاب شغل منشی از خود بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید