مواد غذایی با مقدار کالری صفر

به گزارش وبلاگ زندگی، این مقاله بزرگترین راز رژیم غذایی را آشکار می سازد. آن را بخوانید تا متوجه شوید چگونه مصرف مواد غذایی بدون کالری به غلبه بر مشکلاتی که به هنگام گرفتن رژیم لاغری با آن روبرو می شویم، یاری می نماید. این مقاله بعلاوه

مواد غذایی با مقدار کالری صفر

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

این مقاله بزرگترین راز رژیم غذایی را آشکار می سازد. آن را بخوانید تا متوجه شوید چگونه مصرف مواد غذایی بدون کالری به غلبه بر مسائلی که به هنگام گرفتن رژیم لاغری با آن روبرو می شویم، یاری می نماید. این مقاله بعلاوه فهرستی از مواد غذایی با میزان کالری صفر را در اختیار شما قرار می دهد. به پایین رفته تا بدانید، مواد غذایی با کالری منفی یا صفر به چه معنا هستند...

اگر دوست دارید یک زندگی فعال و توأم با سلامتی را در پیش گیرید، حفظ وزن خود در سطح طبیعی آن لازم است. به این علت که بیشتر ما از یک سبک زندگی بدون تحرک پیروی می کنیم و تمایلی به انجام حرکات ورزشی نداریم، با مقصر قلمداد کردن برنامه فشرده کاری، دچار اضافه وزن شده و از اختلالات زیادی رنج می بریم. بنابراین رژیم لاغری جزء لاینفک زندگی مدرن امروزی شده است. انجام منظم ورزش و پیروی از رژیم غذایی سالم به جلوگیری از چاقی و دیگر مسائل مرتبط با سلامتی یاری می نماید. مواد غذایی کم کالری وارد هر رژیم کاهش وزن شده اند. این امر معمولاً به محدود ساختن هوس و اشتیاق تمام مدت به خوردن منجر می گردد. اما، اگر مواد غذایی با کالری صفر و یا با کالری منفی را وارد رژیم غذایی خود کنید، می توانید هر میزان که دوست دارید از آنها خورده و احساس سیری هم از خوردنشان به شما دست خواهد داد. کسانی که گرفتن رژیم را کاری سخت می دانند، بایستی بدانند که با وارد نمودن مواد غذایی بدون کالری در رژیم خود، این کار آسان تر خواهد شد.

مواد غذایی که حاوی کالری صفر می باشند

بعضی از مواد غذایی به طور طبیعی دارای کالری صفر بوده، در حالی که بعضی از آنها در طول عمل هضم میزان کالری شان به صفر می رسد. بنابراین می توانید آنها را بدون کالری بنامید. مواد غذایی که برای عمل هضم احتیاج به میزان کالری بیشتری نسبت به کالری های موجود در خود داشته باشند، به اسم مواد غذایی با کالری منفی شناخته می شوند، و در نتیجه در طول عمل هضم به مواد غذایی بدون کالری تبدیل می شوند. شما می توانید مواد غذایی بدون کالری را به هر میزان که دوست دارید، مصرف کنید بدون آنکه احساس گناه به شما دست دهد! این مواد غذایی می توانند وارد تمام انواع رژیم های غذایی کاهش وزن شوند. در این بخش فهرستی از مواد غذایی آورده شده است که میزان کالری آنها صفر می باشد.

فهرستی از مواد غذایی بدون کالری

الف): سیب، زردآلو، آرتیشو

ب): چغندر، کلم بروکلی، بلوبری، تمشک، کلم بروکسل، کدو تلخ (Bitter Gourd)

پ): کران بری، کلم، هویج، گل کلم، کرفس، فلفل قرمز، خیار، صدف، پیاز کوهی، خرچنگ، طالبی

ت): قاصدک، آلو سیاه

ث): اندیو (Endive)، بادمجان

ج): سفره ماهی، رازیانه

چ): سیر، لوبیا سبز، شاهی، گریپ فروت، گواوا

ح): زغال اخته آمریکایی (Huckleberries)، خربزه قندک

خ): کامکوات (نوعی مرکبات)، کلم کِیل (Kale)

د): کاهو، لیمو، تره فرنگی

ذ): انبه، برگ خردل، گرمک، کدو سبز

ر): شلیل

ز): پرتقال، صدف اویستر، پیاز، بامیه

س): آناناس، پاپایا، هلو، برگ جعفری، انار، هویج وحشی (Parsnips)، گلابی، آلو

ش): بِه

ص): تمشک، تربچه، ریواس، کلم قرمز

ض): توت فرنگی، اسفناج، میگو، کلم رنده شده وآب پز با سرکه ، ماهی بس (Sea Bass)، ترشک، پیازچه، لوبیا سبز

ط): نارنگی، شلغم، گوجه فرنگی

ظ): هندوانه، شاهی آبی و آب آشامیدنی!

ع): کدو مسمایی

اقدامات احتیاطی

به یاد داشته باشید، این مواد غذایی تنها زمانی که بدون افزودن کره، شکر، و یا فرو کردن آنها در چاشنی مصرف شوند، اثر کالری منفی را از خود نشان خواهند داد. هنگامی که تحت رژیم قرار دارید، بیشترین چیزی که مصرف می کنید می تواند مواد غذایی کم کالری و یا با کالری منفی باشد. به خاطر داشته باشید که اگر تنها از مواد غذایی بدون کالری مصرف کنید، در این صورت ممکن است در نهایت دچار مسائلی در سلامت شوید. بنابراین بهتر این است که راههای دیگر کاهش وزن مانند، نوشیدن اندازه زیادی آب و یا مایعات (شیر بدون چربی، آب میوه و سوپ) به جهت فرونشاندن اشتیاق به خوردن، کاهش چربی مصرفی (شامل چربی های خوب مانند آنهایی که به وسیله روغن زیتون عرضه می شوند)، افزایش فعالیت جسمانی برای سوزاندن کالری های بیشتر و غیره را برگزینید. یک رژیم بسیار کم کالری می تواند موجب کمبود ویتامین شده که می تواند شما را در معرض خطر قرار دهد. کمبود مواد مغذی می تواند به ضعف، خستگی و بیماری منجر گردد. اگر علاقمند به کاهش وزن هستید، آنگاه میزان کالری هایی که سوزانده می شوند، بایستی بیشتر از میزان کالری های مصرفی باشد، برای این کار احتیاج به انجام منظم حرکات ورزشی دارید. در نتیجه، به برنامه ریزی خوب و خوردن عاقلانه در حین انتخاب مواد غذایی با میزان کالری صفر دارید.

در حالی که مواد غذایی بدون کالری را وارد رژیم غذایی خود می کنید، بعلاوه بایستی گوشت بدون چربی، و ماهی را به جهت دارا بودن پروتئین های خوب، مواد غذایی سرشار از کربوهیدراتهای پیچیده (به اسم مثال، تمام غلات سبوس دار، نان های تهیه شده از غلات کامل، ماکارونی تهیه شده از گندم کامل)، سبزیجات، میوه، محصولات لبنی کم چرب و غیره را وارد رژیم غذایی خود نمایید. یک رژیم غذایی کم کالری اما سرشار از مواد مغذی می تواند به پیش گرفتن یک زندگی سالم یاری کند.

منبع: راسخون

به "مواد غذایی با مقدار کالری صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی با مقدار کالری صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید