لوکاشنکو: برای بازگرداندن مهاجران کوشش می کنیم، اما آنها قبول نمی نمایند برگردند

به گزارش وبلاگ زندگی، رئیس جمهوری بلاروس از آمادگی مینسک برای بازگردادن مهاجران به کشور خود اطلاع داد.

لوکاشنکو: برای بازگرداندن مهاجران کوشش می کنیم، اما آنها قبول نمی نمایند برگردند

به گزارش وبلاگ زندگی، به نقل از واشنگتن پست، تلویزیون رسمی بلاروس روز دوشنبه به نقل از الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری این کشور گفت که مینسک آماده یاری رسانی به مهاجرانی است که می خواهند به وطن خود بازگرداند.

لوکاشنکو در این زمینه افرود: اما باید بگویم که این افراد لجباز هستند. کسی نمی خواهد بازگردد و این تعیین است که جایی برای بازگشت ندارند. آن ها در وطن شان خانه ندارند و می دانند که آنجا چیزی ندارند تا برای خوردن به بچه های شان بدهند. بعضی نیز علاوه بر این ها نگران جان شان هستند.

وی ادامه داد: می خواهم بدانید که کوشش هایی در این جهت انجام گرفته است تا مردم را قانع کنیم که وطن شان بازگردند؛ اما کسی نمی خواهد بازگردد.

این اظهارات لوکاشنکو همزمان با نشست اتحادیه اروپا برگزار گردید که قرار است افزایش تحریم ها علیه بلاروس را آنالیز کند.

از تابستان هزاران مهاجر - که اغلب آن ها از خاورمیانه آمده اند - کوشش داشتند تا از مرز بلاروس با لهستان، لیتوانی و لتونی عبور نمایند.

مقامات اتحادیه اروپا، بلاروس را مسؤول تسهیل مهاجرت های غیرقانونی می دانند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان پیش از نشست روز دوشنبه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل هشدار داد شرکت های هواپیمایی که مهاجران را به بلاروس می برند ممکن است با منع فرود در اتحادیه اروپا روبرو شوند.

وی در ادامه مطرح نمود که اتحادیه اروپا با انتها زنجیره تحریم هایی که می تواند اعمال کند، بسیار فاصله دارد.

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز که اخیرا با وزیر خارجه بلاروس دیدار داشته، گفت، درباره سیل مهاجران اوضاع تحت کنترل قرار گرفته است.

بورل اضافه کرد: امروز بسته تازه تحریم ها را علیه بلاروسی های مسؤول اتفاقات اعمال خواهیم کرد و این تحریم ها را توسعه می دهیم تا شامل اشخاص دیگر، شرکت های هواپیمایی و دفاتر مسافرتی گردد. بعلاوه تمام کسانی که در انتقال غیرقانونی مهاجران دخیل هستند مشمول این تحریم ها می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "لوکاشنکو: برای بازگرداندن مهاجران کوشش می کنیم، اما آنها قبول نمی نمایند برگردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکاشنکو: برای بازگرداندن مهاجران کوشش می کنیم، اما آنها قبول نمی نمایند برگردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید