علت خشکی لب و راه های درمان آن

به گزارش وبلاگ زندگی، علت خشکی لب اغلب شرایط آب و هوایی شدید، بعضی بیماری ها، داروهای مصرفی خاص، کم آبی، تنفس به وسیله دهان، رژیم نامناسب و... است. این مسائل معمولا با بعضی درمان های ساده و اقدامات پیشگیرانه برطرف می شوند.

علت خشکی لب و راه های درمان آن

درمان های خانگی برای خشکی لب

خشکی لب معمولا در فصل زمستان شدیدتر است، اما این مشکل در هر فصلی از سال می تواند رخ دهد. از آب و هوای خشک گرفته، تا شرایط پزشکی خاص، هر کدام می توانند علت خشکی لب های شما باشند. در ادامه این مطلب از وبلاگ زندگی قصد داریم شما را با درمان خانگی خشکی لب آشنا کنیم.

سه نکته مراقبت از لب های خشک

استفاده از مرطوب نماینده

بهترین محصولات مراقبتی لب ها، از مواد طبیعی از جمله روغن نارگیل یا روغن بادام درست شده اند. ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها پوست را تغذیه و از آن محافظت می نمایند. هر شب قبل از خواب، قبل از بیرون رفتن از خانه یا هر زمانی که فکر می کنید احتیاج است، مقداری پماد یا کرم مخصوص لب، روی لب هایتان بزنید تا ترک آن ها بهبود یابد.

اجتناب از شستشوی لب با شوینده های قوی

اگر از دارو های موضعی مربوط به آکنه استفاده می کنید، مراقب باشید که این دارو ها با لب هایتان تماس برقرار ننمایند، زیرا علاوه بر خشک کردن غدد چربی، اغلب پوست لب را نیز تحریک و خشک می نمایند.

پرهیز از کندن پوست لب

همه می دانیم که کندن پوست لب خشک شده ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما لطفا این کار را نکنید! یک اسکراب لب مرطوب نماینده تهیه کنید تا پوست مرده را از بین ببرد. ساده ترین چیزی که ما می توانیم پیشنهاد کنیم یک قاشق پر شکر (از هر نوع شکری می توانید بهره ببرید) را با مقدار کافی روغن زیتون و روغن نارگیل مخلوط کنید تا یک ترکیب نرم و انعطاف پذیر حاصل گردد. علاوه بر این می توانید از روغن های دیگر مثل روغن بادام یا روغن جوجوبا نیز بهره ببرید، یا مقداری دارچین یا وانیل نیز اضافه کنید تا رایحه بهتری به اسکراب بدهید.

درمان خانگی خشکی لب

چند روش طبیعی موثر برای درمان خشکی لب وجود دارد که احتمالا مواد اولیه آن ها را در خانه دارید. این روش های طبیعی و ساده عبارتند از:

  • آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا از درون برگ های آن به وجود می آید. این ژل حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب هایی است که پوست آسیب دیده را ترمیم می نمایند و بهبود می بخشند.
  • روغن نارگیل: این روغن از میوه نارگیل گرفته می گردد و با التهاب مبارزه می نماید، در نتیجه باعث نرمی و لطافت پوست می گردد.
  • عسل: یک مرطوب نماینده بسیار قوی است که به عنوان یک درمان طبیعی بسیار عالی برای خشکی لب در نظر گرفته می گردد. عسل همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها و خواص ضد باکتریایی است که از ایجاد عفونت در لب های بسیار خشک یا ترک خورده جلوگیری می نماید.
  • خیار: می تواند به آرامی به لب ها آبرسانی کند و حتی ممکن است حاوی ویتامین ها و مواد معدنی باشد که می تواند ظاهر لب را بهبود بخشد.
  • چای سبز: غنی از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی و البته پلی فنول است که التهاب را کاهش می دهد. یک چای سبز کیسه ای را در آب خیس کنید و به آرامی روی لب قرار دهید تا آن ها را نرم کند و پوست مرده را از بین ببرد. این یک تکنیک لایه برداری سنتی و ملایم است.
منبع: پیام دلتا

به "علت خشکی لب و راه های درمان آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت خشکی لب و راه های درمان آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید