خواص شگفت انگیز بادام که نمی دانستید

به گزارش وبلاگ زندگی، بادام همانند گردو و پسته ازجمله آجیل های خوشمزه ای است که اتفاقا خواص بسیاری هم برای سلامتی دارد. این آجیل خوشمزه، خواص درمانی زیادی دارد که در ادامه به بعضی از خواص آن اشاره خواهیم کرد.

خواص شگفت انگیز بادام که نمی دانستید مواد غذایی سالم بسیاری وجود دارند که مردم باید به جای غذاهای فرآوری شده از آنها استفاده نمایند تا هرچه بهتر سلامت بدن خود را حفظ نمایند. به عنوان مثال، مغزهای خوراکی و دانه ها فوق العاده سودمند هستند زیرا سرشار از ویتامین E، چربی های غیر اشباع تک پیوندی، پروتئین و فیبر هستند. این مواد غذایی می توانند احساس سیری بلند مدت را در فرد ایجاد نمایند و بر همین اساس، از هوس های غذایی جلوگیری می نمایند.

بنابر نتایج مطالعه بالینی صورت گرفته روی افرادی که مسائل قلبی داشته اند، مصرف بادام می تواند کلسترول خوب خون (HDL) را افزایش دهد. به این بیماران روزانه 10 گرم بادام داده می شد. جدا از بهبود کلسترول خوب، این خوراکی توانایی کاهش سطوح تری گلیسیرید و کلسترول بد خون (LDL) را نیز دارد. افزون بر این، شاخص آتروژنیک نیز کاهش می یابد که شرایط خوبی محسوب می گردد زیرا این شاخص با برخی از مسائل عروقی و التهاب پیوند خورده است.1

تقویت سلامت مغزبادام سرشار از مواد مغذی است که برای تکامل و سلامت مغز انسان اهمیت دارد. مصرف بادام با افزایش سطح هوش ارتباط زیادی دارد و به همین دلیل از زمان های دور به عنوان یک غذای اصلی برای بچه ها در حال رشد استفاده می شده است. این خشک بار از ریبوفلاوین و ال کارنیتین تشکیل شده است که ازجمله مواد مغذی برای مغز هستند. بادام فعالیت های مغزی را افزایش می دهد، در ایجاد مسیرهای عصبی نو نقش دارد و احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که استفاده از بادام در رژیم غذایی، مثل روغن بادام، برای سلامت عمومی و عملکرد بهتر دستگاه عصبی مفید است.

برخی از مادران هر روز بادام آب نموده به بچه ها خود می دهند. مصرف دو تا سه دانه بادام در روز کافی است. در صورت واکنش حساسیتی می توانید لایه خارجی آن را جدا کنید، چون مواد مغذی ندارد.

بهبود سلامت استخوانبادام منبع بی نظیری از ویتامین ها، مواد معدنی و اندازه زیادی فسفر است. فسفر تأثیر چشمگیری روی قدرت و دوام استخوان و دندان دارد و از بیماری های وابسته به سن مانند پوکی استخوان جلوگیری می نماید.

جلوگیری از بیماری های قلبیجلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، یکی دیگر از خواص بادام برای سلامتی است. چربی های غیراشباع، پروتئین و پتاسیم موجود در بادام همگی به حفظ سلامت قلب یاری می نمایند. ویتامین ای (E) یک آنتی اکسیدان مؤثر است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد، درحالی که منیزیم موجود در بادام می تواند در جلوگیری از حمله قلبی مؤثر باشد. برخی از ترکیبات موجود در بادام روی پروتئین ِ واکنشیِ C تأثیر می گذارد؛ این پروتئین ها باعث التهاب خطرناک شریانی می گردد. بادام بعلاوه منبع غنی از اسیدفولیک است. بنابراین به کاهش سطح هموسیستئین که عامل ایجاد پلاک چربی در رگ هاست، یاری می نماید. علاوه براین، فلاونوئید پوست بادام با ویتامین E ترکیب می گردد و از آسیب دیواره رگ ها جلوگیری می نماید. تحقیقات نشان می دهد که استفاده کوتاه مدت از رژیم بادام در مردان بین سنین 20 تا 70 سال سبب بهبود عملکرد عروقی می گردد.

تقویت دستگاه ایمنیبدن انسان ترکیبات زیادی داردکه باعث حفظ سلامت کلی بدن و قلیایی بودن محیط آن می گردد. بادام منبع غنی از مواد قلیایی است که برای افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن بسیار مناسب است که توانایی ازبین بردن بیماری ها را بیشتر می نماید. علاوه بر اینکه مقدار مواد قلیایی بادام بسیار بالاست، اندازه زیادی ویتامین E هم دارد که آنتی اکسیدانی خیلی قوی است. این آجیل بعلاوه رادیکال های آزاد خطرناک را از بین می برد. رادیکال های آزاد، بیماری های مزمن را در بدن تشدید می نماید و می تواند برای بدن خطرناک باشد. آنتی اکسیدان هایی مثل ویتامین E که در بادام یافت می گردد، در درمان بیماری های زیادی مثل سرطان و بیماری های قلبی تأثیر دارد. تحقیقات نشان می دهد افرادی که ویتامین E کافی دریافت می نمایند، به مقدار 30 تا 40 درصد کمتر از بقیه در معرض بیماری های قلبی قرار می گیرند.

تنظیم فشار خونپتاسیم موجود در بادام به تنظیم فشار خون و کاهش سطح نمک یاری می نماید و نوسان فشار خون را کنترل می نماید. سایر مواد مغذی موجود در بادام هم باعث ایجاد تعادل لازم برای بدن می گردد که می تواند از بیماری های بسیاری جلوگیری کند. تعادل ویتامین ها و موادمعدنی برای یک داشتن زندگی سالم لازم است. اما اگر یکی از این عناصر نادیده گرفته گردد، روی تمام بدن تأثیر می گذارد و می تواند سبب کم خونی، استرس و افزایش فشار خون گردد.2

جلوگیری از سرطانفیبر موجود در بادام، به سم زدایی بدن یاری می نماید به غذا یاری میکند، تا در سیستم گوارشی بهتر حرکت کند این فرآیند، سیستم گوارش را پاکسازی می نماید.مؤسسه سرطان ملی، طبق یک مطالعه نشان داد؟ که رژیم های با فیبر بالا باعث کاهش خطر سرطان روده بزرگ می شوند. بادام نیز، ذخایر عالی از ویتامین، فیتوکمیکال و فلاونوئیدها است ،که پیشرفت سلولهای سرطانی سینه را کنترل می نمایند.

حفاظت در برابر دیابتبادام ،دارای شاخص کلیسمی قوی (GI) است. مطالعات نشان می دهد که بادام از افزایش ناگهانی قند خون ،بعد از خوردن غذا جلوگیری می نماید بنابراین، به تثبیت سطح قند خون نیز یاری می نماید و از دیابتی ها حمایت می نماید.

انرژی خود را تقویت کنیدبادام،غنی از منگنز، ریبوفلاوین و مس است، که همگی در فراوری انرژی موثر هستند اگر همواره در حال حرکت و جنب و جوش هستید، سعی کنید ، تعدادی بادام با خود داشته باشید.

جلوگیری از نقص های زایمانیبادام، حاوی اسید فولیک است، که در مقابل نقص ها و عیوب زایمانی یاری می نمایند فولیک اسید ،نقش مهمی در رشد سلول های سالم و تنظیم نماینده بافتی دارد، بنابراین برای رشد جنین سالم، بسیار مهم است.

درمان کم خونیکم خونی در صورتی ایجاد می گردد؟ که گلبول های قرمز اندازه کمتری اکسیژن را حمل نمایند بادام حاوی مس، آهن و ویتامین ها است، که به عنوان کاتالیزور فراوری سدیم هموگلوبین کار می نماید.بنابراین، بادام می تواند یک اقدام پیشگیرانه برای کم خونی باشد.

تب را کاهش میدهداگر از درجه حرارت بالای بدن خود رنج می برید، روغن بادام تلخ ،روی بدن خود بمالید که باعث کاهش درجه حرارت بدن می گردد دلیلش چیست؟ گفته می گردد بادام تلخ حاوی عناصر قلیایی است که حاوی سم است این اتفاق، مانعی در برابر قارچ ها، ویروس ها یا باکتری هایی است که تب را در بدن انسان توسعه می دهد.

مرطوب نماینده طبیعیبادام، به عنوان یک مرطوب نماینده طبیعی محسوب می گردد و به راحتی می تواند کار مرطوب نماینده های شیمیایی را اجرا کند صورت خود را کاملا تمیز کنید و چند قطره روغن را روی صورت خود بزنید. سپس، پوست خود را ماساژ دهید. روغن را بر روی نقاط پوست چرب و دور چشم استفاده نکنید.

درمان آکنه، جوش های سرسیاه و سر سفیدمسائل پوستی مثل آکنه، جوش های سرسیاه و سر سفید، اغلب ناشی از خاک و چربی است ،که در منافذ پوست به دام می افتند اسیدهای چرب ضروری موجود در بادام، اندازه چربی که به وسیله غدد پوستی ترشح می گردد، را کنترل می نماید روغن بادام ،التهاب پوست را تسکین می دهد و باعث خارش می گردد.

باعث کاهش سیاهی و پف زیر چشمروغن بادام و له شده اش ،برای درمان سیاهی زیر چشم بسیار مؤثر است. بادام را در آب خیس کنید تا نرم گردد. سپس آن را در اطراف چشم خود بمالید و اجازه دهید ، تیک شب بماند خواص مرطوب نمایندگی بادام، سیاهی و پف زیر چشم را کاهش می دهد.3

پی نوشت:

1.www.jadidtarin.com

2.www.chetor.com

3.www.namnak.com

منبع: راسخون

به "خواص شگفت انگیز بادام که نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز بادام که نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید