هوش مصنوعی

یک تغییر اساسی در ظاهر آیفون16!

به لطف فناوری تازه اپل، حاشیه های صفحه نمایش آیفون 16 به طور قابل توجهی کاهش خواهند یافت.

1 فروردین 1403

عینک جادویی متا چه کارها که نمی کند!

ایسنا نوشت: عینک هوشمند ری بن-متا (Ray-Ban Meta) به لطف هوش مصنوعی متا ارتقای قابل توجهی پیدا نموده است و اکنون می تواند تماشا و شنیدن را یاد بگیرد.

23 آذر 1402

موفقیت ChatGPT در پیش بینی نوسانات قیمت سهام

اگرچه هوش مصنوعی نمی تواند آینده را پیش بینی کند، اما قادر است به سرمایه گذرانی که در پی پیش بینی تغییرات در بازار سهام هستند، یاری زیادی کند.

27 فروردین 1402

روبات ها پروژه های عمرانی دنیا را تسخیر می نمایند؟ ، از کاهش هزینه ها تا افزایش دقت طراحی

صنعت ساخت و ساز تا حد زیادی به هوش مصنوعی و روبات ها وابسته شده که بسیاری از فعالان این حوزه نگرانی هایی جدی در مورد از دست دادن مشاغل خود دارند.

4 دی 1401

اریکا؛ اولین ربات شوخ طبع در دنیا!

تیمی از محققان دانشگاه کیوتو ژاپن در کوشش هستند تا با طراحی یک هوش مصنوعی نو به ربات ها حس شوخ طبعی را بیاموزند.

31 شهریور 1401

A16 اپل شاید 15٪ سریع تر و تا 30٪ قوی تر از نسل قبل باشد

همانطور که می دانید، اپل قصد دارد گوشی های سری آیفون 14 را با دو نوع تراشه (A15 و A16) راهی بازار کند. حال خبر رسیده که مدل قدرتمندتر قرار است 15٪ از لحاظ پردازشی و 25 الی 30٪ از لحاظ گرافیکی، سریع تر و قوی تر از نسل قبل باشد.

10 مرداد 1401

ربات هوش مصنوعی جلوی خون ریزی داخلی را می گیرد

محققان دانشگاه ام آی تی، یک ربات کوچک قابل حمل ابداع نموده اند که می تواند به کاربران آموزش دیده برای کنترل خونریزی شدید داخلی در قربانیان یاری کند.

9 تیر 1401

رزمایش آمریکا و بحرین در خلیج فارس با کشتی های بدون سرنشین

ایسنا نوشت: نیروی دریایی آمریکا و بحرین رزمایش های مشترکی را در خلیج فارس با استفاده از کشتی های بدون سرنشین شروع کردند.

4 آذر 1400

از سیاسی ترین بازی های تاریخ تا بازگشت سونیک؛ برترین های بازی های ویدیویی

اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده...

8 مهر 1400

ورود 30هزار روبات سرباز به ارتش بریتانیا

ارتش بریتانیا در حال پیشبرد برنامه های توسعه و استقرار چند هزار روبات رزمی است که برخی از آنها ممکن است اتوماتیک و مستقل باشند.

3 دی 1399

راه اندازی سامانه مدیریت نشر برای الکترونیکی کردن فرایند انتشار کتاب

مدیرکل پژوهش، کتابداری و آموزش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از راه اندازی نشر دیجیتال سازمان، فروش آنلاین برای منابع چاپی و راه اندازی سامانه مدیریت نشر برای الکترونیکی کردن تمام فرایندهای انتشار کتاب و فروش آثار در امسال اطلاع داد.

1 خرداد 1399