ربات هوش مصنوعی جلوی خون ریزی داخلی را می گیرد

به گزارش وبلاگ زندگی، محققان دانشگاه ام آی تی، یک ربات کوچک قابل حمل ابداع نموده اند که می تواند به کاربران آموزش دیده برای کنترل خونریزی شدید داخلی در قربانیان یاری کند.

ربات هوش مصنوعی جلوی خون ریزی داخلی را می گیرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ زندگی به نقل از نیواطلس، ربات دانشگاه ام آی تی به هوش مصنوعی هم مجهز است و به پزشکان و پرستاران یاری می نماید سوزن های پزشکی را در رگ خونی اصلی فرد فرو نمایند.

در طب اورژانس چیزی به نام ساعت طلایی وجود دارد و برمبنای آن افرادی که خونریزی شدید دارند، باید در عرض 60 دقیقه و گاهی اوقات تا 10 دقیقه، تحت درمان قرار گیرند تا شانس زنده ماندن آنها بالا بماند. به همین علت، پرستاران آموزش دیده اند تا در اسرع وقت وارد عمل شوند و حتی بعضی از آنها کیت های اولیه ای را برای جلوگیری از خون ریزی به همراه دارند.

با این حال، بعضی از درمان های مورد احتیاج، مانند قرار دادن سوزن پزشکی در رگ خونی اصلی، احتیاج به آموزش خاصی دارد، به این معنی که بیمار باید به بیمارستان منتقل گردد. این یک مشکل واقعی است زیرا در بعضی موارد، خونریزی شدید باید قبل از حمل و نقل مصدوم به بیمارستان کنترل گردد تا شانس زنده ماندن کاهش نیابد.

راه چاره ایده آل همراه داشتن یک جراح است، اما از آنجایی که این کار همواره عملی نیست، دانشگاه ام آی تی، از یک ربات مجهز به هوش مصنوعی یاری گرفته است. دستگاه مذکور، الگوریتم های یادگیری ماشینی و تصویربرداری مافوق صوت را ترکیب می نماید تا کارکنان اورژانس و پرستاران را برای نجات جان افراد راهنمایی کند.

ربات AI-GUIDE برای فعالیت در کنار ران بیمار و در جایی که پا و شکم به هم می رسند قرار می گیرد. سپس این دستگاه یک صفحه نمایش با هدف گیری ساده را نشان می دهد تا کاربر را به محل صحیح سوزن زدن راهنمایی کند. هنگامی که پرستار به کنار محل هدف رسید، ربات از او می خواهد سوزن را به رگ خونی فشار دهد. این سوزن به یک سیم راهنما متصل است که می تواند مایعات، داروها، بالون های بادی و غیره را برای کنترل خونریزی یا جراحی منتقل کند.

این سیستم به کاربر اجازه می دهد تا بدون احتیاج به تماشا و حتی تفسیر تصاویر، از آن استفاده کند و می تواند از مشکلاتی مانند از دست دادن شدید خون آگاه شده و در خصوص آن هشدار دهد. در آزمایش هایی که بر روی مدل های بافت و رگ های خونی انسان ها و خوک ها انجام شد، افراد با درجات مختلف تجربه پزشکی توانستند تنها با دو دقیقه آموزش در عرض تقریبا یک دقیقه از این ربات با موفقیت برای تزریق استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ربات هوش مصنوعی جلوی خون ریزی داخلی را می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات هوش مصنوعی جلوی خون ریزی داخلی را می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید