گله آژانس های مسافرتی از ایرلاین ها

به گزارش وبلاگ زندگی، در حالیکه تعطیلات فصل کسب و کار آژانس های مسافرتی است، اما به عقیده کارشناسان حوزه گردشگری و مسئولان آژانس های مسافرتی نوروز 98 قابل مقایسه با سال های گذشته نبوده و اینطور که به نظر می رسد، تابستان هم فصل شانس آژانس ها نخواهد بود و با توجه به بحران مالی فعلی آژانس های مسافرتی رو به افول می روند.

گله آژانس های مسافرتی از ایرلاین ها

به گزارش خبرنگار وبلاگ زندگی، سال پیش بود که بسته نو ارزی روی کار آمد و با آمدنش ارمغان های زیادی را به همراه آورد از جمله این ارمغان ها افزایش قیمت بلیت پروازهای خارجی بود.

این داستان از خرداد 97 شروع شد. از یک سو ایرلاین ها و از سوی دیگر آژانس های مسافرتی را با مسائل عدیده ای روبرو کرد، به طوریکه عضو انجمن صنفی آژانس های مسافرتی آن روزها پیش بینی نموده بود که 88 درصد آژانس ها تعطیل خواهند شد و حالا این پیش بینی به واقعیت نزدیک تر می گردد.

با مدیر مارکتینگ آژانس هواپیمایی دلتابان در مورد شرایط بازار سفر در ایام تعطیلات و حال و هوای این روزها تبادل نظر کردیم. شراره ایروانی در این خصوص شرایط بازار در نوروز سال جاری به وبلاگ زندگی گفت: نوروز سال گذشته یکسری از تورها شرایط خوبی داشت، اما شرایط روز به روز بدتر شده است. البته دلتابان آژانس بزرگی به شمار میرود و شرایط آن نسبت به آژانس های کوچک فرق دارد. با این حال شرایط مالی در فعالیت آژانس های بزرگ هم بی تاثیر نبوده، برای مثال ما همواره در تعطیلات به صورت فول چارتر فعالیت داشتیم، اما تعطیلات عید سال جاری به علت شرایط بازار، فروش ما فیت چارتر بود و می توان گفت نسبت به سال های گذشته رو به افول بوده است.

تورهای گذشته تکرار می گردد

او اضافه نمود: برای تابستان سال جاری همچنان تورهای گذشته را در مسیرهای اروپا، آسیای جنوب شرق، روسیه و کانادا کما فی سابق برگزار می کنیم و هیچکدام حذف نمی گردد. بعلاوه سال جاری هم مانند همواره نماینده انحصاری هتل جمیراها در ایران داریم. تورهای روسیه را هم برگزار خواهیم کرد و علاوه بر این اف آی تی اروپا یعنی تورهای به شکل انفرادی را نیز در برنامه داریم.

ایروانی در ادامه خاطرنشان می نماید: دغدغه ها و مسائل آژانس ها بسیار است. یکی از دغدغه ها مربوط به ایرلاین هاست که به آژانس ها یاری نمی نمایند تا محصولات خود را به بازار عرضه نمایند. در حالیکه این همکاری تنها به سود آژانس ها نیست، بلکه می تواند یاریی باشد به جامعه ملی گردشگری ایران تا صنعت توریسم در ایران به اغما نرود، اگرچه زنگ خطر آن به صدا درآمده است. با این وجود ایرلاین ها برخلاف انتظار آژانس ها عمل می نمایند و همکاری آن ها کمتر دیده می گردد.

خبری از افزایش تعداد مسافران خارجی نیست

او در مورد اندازه مسافران خارجی نیز گفت: قطعا مسافران خارجی نسبت به گذشته اضافه نشده و از این لحاظ سال جاری طبق روال گذشته بوده است. دلتابان سه سال برند ملی گردشگری ایران بوده و سعی دارد تا به همین دلیل پیش برود. به همین منظور نرخ مناسب را به بازار اراده می دهد تا صنعت توریسم ایران در این اوضاع مالی بد هم رونق خود را داشته باشد. ایروانی در انتها گفت: صمیمانه می خواهیم که همواره رونق در بازار وجود داشته باشد و قلب تپنده صنعت گردشگری از تپش نیفتد.

منبع: همگردی

به "گله آژانس های مسافرتی از ایرلاین ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گله آژانس های مسافرتی از ایرلاین ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید