مقایسه هوندا آکورد LX، B با نیسان تی ینا و هیوندای سوناتا 2013

به گزارش وبلاگ زندگی، آکورد یکی از ایمن ترین خودروهای موجود در دنیا است. در این مقاله، ما به مقایسه هوندا آکورد LX-B با نیسان تی ینا و هیوندای سوناتا 2013 می پردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه هوندا آکورد LX، B با نیسان تی ینا و هیوندای سوناتا 2013

مقدمه ای بر مقایسه هوندا آکورد LX-B

در بازار رقابت خودروها معمولاً مشخصات فنی، کیفیت ساخت و مونتاژ خودروها مدنظر قرار می گیرد؛ یعنی در درجه اول موتور خودرو و توان خروجی اش، فرمان پذیری و سیستم تعلیق، مصرف سوخت و مقدار استهلاکشان مقایسه می گردد و بعد به نکات دیگری مانند امکانات رفاهی می پردازند.

در واقع، امکانات رفاهی حتی بعد از طراحی بدنه و کابین و ایمنی موردبررسی قرار می گیرد؛ بنابراین به نظر می رسد که تیپ های مختلف خودروهایی که در بخش مشخصات فنی یکسان است و در امکانات رفاهی متفاوت، در عرصه رقابت تا حدود زیادی عملکرد مشابه داشته باشد. برای اطمینان از این فرضیه، با هم تیپ ساده آکورد یعنی هوندا آکورد LX-B را با رقبای هم سطحش مقایسه می کنیم.

مقایسه هوندا آکورد LX-B با نیسان تی ینا

نیسان تی ینا محصول ژاپنی پیروز دیگری است که در کشورمان طرف داران خاص خود را دارد. پارس خودرو نسل دوم این خودرو را که محصول سال 2008 است، در سال 1390 وارد کشور کرد و از همان ابتدا مورد استقبال نهاده شد. طراحی ظاهری نیسان تی ینا گرچه مانند دیگر محصولات نیسان از سادگی و مجذوب کنندهیت خاص خود برخوردار است، اما با گذر زمان رنگ قدمت به خود گرفته است.

در واقع، باید گفت گرچه چهره این محصول نیسان نیز در زمان خود مانند دیگر محصولاتش در برابر رقبا یک سروگردن بالاتر بوده است، اما این روزها حرفی برای گفتن در برابر محصولات به روز را ندارد؛ بنابراین در این بخش، شما با انتخابی به روزتر روبرو هستید که محصول 2013 است.

داخل کابین اوضاع متفاوت از طراحی ظاهری است. نیسان تی ینا همچنان زیبا، مجذوب کننده، گیرا و با ارگونومی مناسب است که راحتی کامل را برای سرنشینان فراهم می سازد. شاید تنها مورد قابل ذکر، کارکرد بیشتر آن در برابر آکوردهای جوان موجود در بازار باشد؛ چراکه برای هیچ یک از دو خودرو نمونه صفر وجود ندارد و تی یناهای موجود در بازار 5 تا 6 سال عمر بیشتر هم دارد.

هوندا آکورد LX-B از نمای روبه رو

نیسان برای تی ینا موتوری 2.5 لیتری 6 سیلندر 24 سوپاپ در نظر گرفته است که 180 اسب بخار قدرت و 225 نیوتن متر گشتاور دارد. علاوه بر اختلاف اعداد نهایی قدرت و گشتاور بین دو خودرو، باید گفت تی ینا به علت ضعف موتور در دور بیشتر می تواند به حداکثر قدرت و گشتاورش دست یابد. بعلاوه این ضعف موتور منجر به مصرف سوخت بیشتر خودرو هم می گردد.

مصرف سوخت ترکیبی 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر برای نیسان تی ینا ثبت شده است که در حدود 3 لیتر در مقایسه هوندا آکورد LX-B بیشتر است. جعبه دنده CVT تی ینا هم خلاف آکورد چندان با موتورش هماهنگ نیست و استهلاک زیادی از خود نشان می دهد. بعلاوه تعمیر آن پرهزینه است. در قسمت امکانات رفاهی، به علت اینکه تیپ LX-B نسخه ساده آکورد است، قیمت آنها نکته نهایی این مقایسه است.

مقایسه هوندا آکورد LX-B با هیوندای سوناتا 2013

هیوندای نیز مانند هم وطنش یعنی کیا، همیشه حضور فعالی در بازار ایران داشته است. نسل های مختلف این خودرو را می توان در انواع تیپ و کلاس در خیابان های کشور مشاهده کرد. این حضور فعال باعث شده است که محصولات هیوندای بازار فروش خوبی هم داشته باشد و در عرصه رقابت نیز پرقدرت ظاهر گردد.

نمای داخلی هوندا آکورد LX-B

یکی از رقبای اصلی آکورد در ایران محصولی از هیوندای یعنی سوناتاست که در بین محصولات این کمپانی از محبوبیت خاصی برخوردار است. نسخه مورد نظر ما نسخه پیش از فیس لیفت نسل 2010 است. در خصوص چهرهٔ این نسخه باید گفت هرچند در سال های اولیه ورودش به بازار مجذوب کننده بود و توجه همگان را به خود جلب می کرد، اما مانند دیگر محصولات کره ای به سرعت قدیمی و کسل کننده شد.

در ظاهر هوندای آکورد LX-B، شما چهره ای به روز از مهندسان طراح ژاپنی دارید. در بخش طراحی داخلی نیز سوناتا همچنان از قدمت در طراحی رنج می برد و در مقایسه هوندا آکورد LX-B که طراحی به روزی دارد، چنگی به دل نمی زند.

مشخصات فنی سوناتا با موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ شباهت زیادی به آکورد دارد، اما این شباهت ظاهری در عملکرد دیده نمی گردد. توان خروجی این موتور نزدیک به 9 اسب بخار در مقایسه هوندا آکورد LX-B کمتر است. گشتاورش نیز حدود 10 نیوتن متر متفاوت تر است.

در عین حال، سوناتا برای رسیدن به این قدرت و گشتاور به دور موتور بشتری احتیاج دارد. 2 لیتر مصرف سوخت بیشتر سوناتا را هم باید به این نکات اضافه نمود. استهلاک کم آکورد، بی صدایی کابین، مونتاژ بهتر و تعلیق و فرمان پذیری مناسب تر از دیگر رجحان هایش محسوب می گردد.

نمای پشتی هوندا آکورد LX-B

در قسمت امکانات رفاهی، آکورد LX-B بسیار عقب تر از رقیب است. مواردی مانند روکش چرمی فرمان و جایگاه ها، استارت بدون کلید و تهویه مطبوع اتوماتیک ازجمله رجحان های سوناتا است. سوناتا با همه کمی و کاستی هایش قیمت خیلی کمتری در مقایسه هوندا آکورد LX-B هم دارد.

برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سوناتا YF می توانید به سایت وبلاگ زندگی مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه هوندا آکورد LX-B در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین آگهی های خرید و فروش هوندا آکورد

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ زندگی در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه هوندا آکورد LX، B با نیسان تی ینا و هیوندای سوناتا 2013" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هوندا آکورد LX، B با نیسان تی ینا و هیوندای سوناتا 2013"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید