مزایا و معایب رژیم کتو تنبل چیست؟

به گزارش وبلاگ زندگی، رژیم کتو تنبل یک نوع بسیار محدودکننده تر از رژیم کتوژنیک است که هدف آن کاهش مصرف کربوهیدرات است. با این حال، این رژیم غذایی برای همه کار نمی کند.

مزایا و معایب رژیم کتو تنبل چیست؟

به گزارش بهداشت نیوز، باید توجه داشت که رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است برای افراد خاصی به خصوص ورزشکاران مناسب نباشد. در این موارد، کربوهیدرات ها بستر اصلی انرژی برای فعالیت های با شدت بالا هستند.

برخلاف سایر پروتکل های رژیم غذایی کتوژنیک که انعطاف پذیرتر هستند، رژیم کتو تنبل حدبیشتر مصرف روزانه 20 گرم (0/8 اونس) کربوهیدرات را ممکن می سازد. به این ترتیب، شرایط ثابت کتوز را تضمین می نماید که در آن کبد از عناصر دیگر، مانند اسید های آمینه و اسید های چرب، گلوکز فراوری می نماید.

این ممکن است اثرات مثبتی در درمان بعضی بیماری ها مانند دیابت نوع 2 داشته باشد. این را تحقیقات منتشر شده در مجله تحقیقات اینترنتی پزشکی نشان می دهد.

در واقع، این نوع رژیم برای بهبود مدیریت بیماری های مرتبط با سیستم عصبی مرکزی، مانند صرع مقاوم به دارو محبوب شد. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد این رویکرد به طور قابل توجهی شدت و دفعات تشنج را کاهش می دهد و ممکن است جایگزین مطلوبی برای این بیماران باشد. با این حال، این رژیم مزایا و معایب خود را دارد.

اگر آسیب شناسی متابولیک وجود داشته باشد می تواند در کنار سایر عادات خوب کار کند. اما فقط در خصوص افرادی که اضافه وزن دارند.

خطرات رژیم کتو تنبل

خطرات رژیم کتو تنبل محدود است؛ و این یک رویکرد ایمن برای سلامتی است، اگرچه ممکن است عوارض جانبی کوتاه مدت خاصی ایجاد کند که بیشتر آن ها گوارشی هستند، مانند یبوست که به علت کمبود فیبر ناشی از این رژیم غذایی ایجاد می شوند. از این گذشته، این ماده برای افزایش حجم بولوس و تسهیل انتقال در دستگاه گوارش لازم است.

بعلاوه ممکن است در چند روز اول آنفولانزای کتوژنیک را تجربه کنید که باعث خستگی، در بعضی موارد سردرد و خستگی می گردد و با گذشت روز ها فروکش می نماید، اما برای بعضی افراد می تواند باعث ناراحتی بیش از حد گردد.

شاید خطر اصلی مربوط به تمرین ورزشی باشد. انجام فعالیت بدنی در شرایط کتوز باعث کاهش عملکرد می گردد. وقتی در خصوص کار قدرتی صحبت می کنیم، بروز آسیب های عضلانی نیز می تواند افزایش یابد. به همین علت است که ورزش شدید در این زمان توصیه نمی گردد.

اگر هدف بهبود ترکیب بدن است، می توان رژیم کتو تنبلی را اتخاذ کرد، البته همراه با ورزش های هوازی و سبک. مصرف پروتئین بالا در حفظ بافت، لاغری و جلوگیری از کاتابولیسم موثر خواهد بود. به نوبه خود، شرایط کتوز باعث تحرک و اکسیداسیون چربی ها می گردد.

نسخه ای افراطی و سخت

همانطور که دیدید، رژیم کتو تنبل یک نسخه افراطی از رژیم کتوژنیک است. پیروی از آن برای بیشتر مردم آسان نیست، زیرا مستلزم محدودیت غذا است.

می تواند یکنواخت و تکراری گردد و اثرات گوارشی را که ایجاد می نماید کنار بگذارد. به همین علت، پایبندی به آن معمولاً خوب نیست. در نهایت، به خاطر داشته باشید که اگر هدف بهبود سلامت کلی باشد، بهینه سازی رژیم غذایی کافی نخواهد بود. اجرای یکسری عادات به طور کلی لازم است.

برای مثال، ترویج تمرینات ورزشی به طور منظم، به ویژه تأکید بر کار قدرتی لازم است. به این ترتیب التهاب داخلی تحت کنترل نگه داشته می گردد.

منبع: فرارو

به "مزایا و معایب رژیم کتو تنبل چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و معایب رژیم کتو تنبل چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید