ماندگاری نان های مصرفی با بهبود دهنده های طبیعی افزایش یافت

به گزارش وبلاگ زندگی، یک شرکت دانش بنیان ایرانی با تخمیر سبوس غلات پیروز شد علاوه بر کاهش اسید فیتیک این سبوس ها، ویژگی های کیفی فرآورده های نانوایی مانند حجم مخصوص و بافت فرآورده ها را هم بهبود ببخشد.

ماندگاری نان های مصرفی با بهبود دهنده های طبیعی افزایش یافت

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ زندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سبوس غلات علاوه بر منابع فیبری، حاوی پروتئین های با کیفیت بالای تغذیه ای (آلبومین و گلوبولین)، آنتی اکسیدان ها و ترکیبات زیست فعال نظیر اسیدهای فنولیک، فیتو استرول ها، توکوفرول ها، توکوتری انول ها و فولات ها است.

با توجه به این که مصرف سبوس خام غلات برای مصرف انسانی ممنوع است و خطراتی برای سلامتی دارد، یک شرکت دانش بنیان ایرانی با تخمیر سبوس غلات کاری نموده که علاوه بر کاهش اسید فیتیک این سبوس ها، ویژگی های کیفی فرآورده های نانوایی مانند حجم مخصوص و بافت فرآورده ها را هم بهبود ببخشد.

آن طور که سیدهادی رضوی مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، گفت: تخصص این شرکت دانش بنیان، فراوری و فروش محصولات صد در صد طبیعی برای بهبود کیفیت، طعم و ارزش تغذیه ای محصولات آردی است. مشتریان ما کارخانجات فراوری نماینده انواع نان های حجیم، نیمه حجیم و مسطح، ماکارونی، محصولات آردی شیرین مانند اشترودل، کیک، کلوچه، بیسکوییت، و نان های صنعتی و سنتی هستند.

این شرکت با بهره گیری از دانش روز جهان و نیروهای متخصص برای اولین بار در ایران پیروز به فراوری محصولی منحصر به فرد با نام ساورپلاس شده و این محصول را با قیمت و کیفیت مناسب دراختیار مصرف نمایندگان قرار داده است.

به گفته این فعال دانش بنیانی، فراوری این محصول درجهان به دلیل فناوری بالا فقط دراختیار تعداد محدودی شرکت است. ویژگی های ساورپلاس این است که با توجه به نوع محصول نهایی (نان های سنتی وصنعتی) فرموله شده و نانوایان در بخش سنتی نیز می توانند از این بهبود دهنده طبیعی به راحتی استفاده نمایند و محصولی با کیفیت بسیار بالا را فراوری نمایند.

وی ادامه داد: محصولات ما شامل انواع خمیر ترش لاکتیکی گندم، جو، جوی دوسر و همچنین انواع محصولات سبوس تخمیری و جنین گندم تخمیری م گردد که برای اولین بار در ایران فراوری شده است.

شکستن انحصار فراوری

محصولات این شرکت دانش بنیان داخلی فقط توسط چند شرکت محدود در خارج از کشور که فناوری های پیچیده آن را داشتند فراوری می شد و ایران هم یک واردنماینده صرف بود؛ اما با دست یابی این شرکت به فناوری فراوری این محصولات، ایران هم به جرگه کشورهای دارای این فناوری پیوست.

همه این محصولات پرکاربرد و انحصاری با کوشش 10 نیروی تحصیل نموده داخلی فراوری می گردد. به گفته مدیر عامل این شرکت، در حال حاضر 10 کارمند به صورت مستقیم و ده ها نیروی کاری به صورت غیرمستقیم در بخش پخش و عرضه این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

محصولات فراوریی این شرکت دانش بنیان از کیفیت بالایی برخوردار است و می تواند به دیگر کشورها هم صادر گردد. رضوی در این زمینه تاکید نمود: اگر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمکمان کند می توانیم با ایجاد بازار محصولات خود در دیگر کشورها، فراوریات خود را توسعه دهیم.

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "ماندگاری نان های مصرفی با بهبود دهنده های طبیعی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماندگاری نان های مصرفی با بهبود دهنده های طبیعی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید