فراهم شدن زیرساخت های کنترل هوشمند خودروهای بار در اصفهان

به گزارش وبلاگ زندگی، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: ورود خودروهای بار به محدوده های شهری باید به صورت هوشمند کنترل گردد که زیرساخت این اقدام در شهر اصفهان فراهم شده است.

فراهم شدن زیرساخت های کنترل هوشمند خودروهای بار در اصفهان

سیدعلی عبداللهی با اشاره به طرح نظارت و کنترل بارنامه خودرو های حمل ونقل بار و کالا در اصفهان، گفت: خودرو های حمل بار باید بارنامه، مبدا و مقصد، نوع بار و بیمه نامه های مربوط به آن تعیین باشد.

او اضافه نمود: به تازگی با ابلاغ وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، ورود خودرو های بار به محدوده های شهری باید به صورت هوشمند کنترل شود که زیرساخت این اقدام در شهر اصفهان فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان اضافه نمود: طرح کنترل هوشمند خودرو های بار در کلانشهر اصفهان به صورت آزمایشی برای خودرو های بالای شش تن شامل کامیونت ها و خودرو های بالای 10 تن شروع شده است و امکان دارد برای مالکان و رانندگان خودرو های باری پیامک های هشدار ارسال شود.

او ادامه داد: خودرو های بالای شش تن شامل خودرو های حمل مواد غذایی، کامیونت ها، حمل بار، کامیونت هایی که در تناژ شش تن می توانند مصالح جابه جا نمایند و میکسر های بتن و کمپرسی های خاکبرداری است که در این مرحله از اجرای طرح کنترل هوشمند خودرو های بار، وانت بار ها و نیسان ها از نظارت و کنترل مستثنی هستند.

عبداللهی گفت: نفع اجرای این طرح در درازمدت به شهروندان بازمی شود، بعلاوه زیرساخت های شهری همانند تأسیسات شهری و آسفالت معابر بهتر حفظ و نگهداری می شود، چراکه حرکت خودرو ها در معبر غیرمجاز، خسارت هایی را به شهر و شهروندان وارد می نماید.

او ادامه داد: به صورت تخصصی روی کنترل و نظارت ناوگان حمل ونقل اقداماتی از جمله ایجاد کارگروه های مختلفی در راستای آموزش راهبران، مهار بار های غیرمجاز، کنترل بار های غیرمجاز و اضافه تناژ صورت می گیرد، از این رو از راهبران و مالکان خودرو های باری تقاضا دارم که نسبت به دریافت مجوز های لازم از سازمان حمل ونقل و بار اقدام نمایند تا مشمول جریمه نشوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان توضیح داد: آموزش های تخصصی برای راهبران خودرو های حمل بار در نظر گرفته شده است که این اقدام باعث افزایش کیفیت ارائه خدمات به شهروندان می شود.

وبلاگ زندگی اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراهم شدن زیرساخت های کنترل هوشمند خودروهای بار در اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراهم شدن زیرساخت های کنترل هوشمند خودروهای بار در اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید