علت مرگ جهان فنی زاده، عروسک گردان کلاه قرمزی

به گزارش وبلاگ زندگی، جهان فنی زاده عروسک گردان شخصیت محبوب و دوست داشتنی کلاه قرمزی چهارشنبه 8 دی ماه 95 درگذشت. علت مرگ جهان فنی زاده سرطان عضله بوده است.

علت مرگ جهان فنی زاده، عروسک گردان کلاه قرمزی

کلاه قرمزی همان عروسک محبوبی است که بچه های نسل گذشته و امروز با آن خاطرات بسیاری دارند. سال هاست که عروسک گردانی این کاراکتر بر عهده خانم جهان فنی زاده بوده است. او که مدت ها از بیماری سرطان رنج می برد متاسفانه صبح امروز درگذشت.

اگر بخواهیم مختصری به بیوگرافی جهان فنی زاده اشاره کنیم: جهان فنی زاده متولد 1346 در تهران بود. او عروسک گردان و دختر مرحوم پرویز فنی زاده بازیگر پیشکسوت قبل از انقلاب است، بهرام بیضایی کارگردان به جهان فنی زاده پیشنهاد بازیگری داده بود، ولی وی به خاطر این که پدرش در کودکی دوست نداشت دخترش بازیگر گردد نپذیرفت. او متاهل و دارای دو فرزند پسر دوقلو بود. گفته می گردد علت مرگ جهان فنی زاده سرطان عضله دست راست بوده است.

بیماری جهان فنی زاده چه بود؟

مدتی بود که جهان فنی زاده، با نوعی از سرطان به نام سارکوم یوئینگ دست و پنجه نرم می کرد. حتما شما هم تا به حال نام این نوع سرطان به گوشتان نخورده باشد. سارکوم یوئینگ، علت مرگ جهان فنی زاده سرطانی است که عضلات دست جهان را مورد حمله قرار داده بود. همان دستی که با آن به عروسک کلاه قرمزی روح می داد. متاسفانه علاوه بر عضلات دست، عضلات پشت گردن جهان فنی زاده هم درگیر شده بودند. معمولا این بیماری در مراحل اولیه علائم معین و واضحی ندارد اما شایع ترین و اولین علامتی که بیمار متوجه آن می گردد، توده ای است که چند هفته تا چند ماه وجود داشته باشد و از بین نرود.

علت مبتلا شدن جهان فنی زاده به این بیماری

تا به امروز هیچ علت یا عامل معینی برای این بیماری شناخته نشده است. گاهی اوقات می شنویم که این نوع سرطان را به کار یا حرکت زیاد دست ها ارتباط می دهند که باید بگوییم که هیچ منبع علمی برای این قضیه وجود ندارد. ممکن است به دلیل بعضی مسائل یا سندروم های ژنتیکی، بعضی سرطان ها احتمال ابتلای بیشتری در فرد ایجاد نمایند، اگرچه علت مرگ جهان فنی زاده این بیمار یبوده است اما اینکه بخواهیم بیماری سارکوم را به کار زیاد یا عوامل دیگری ارتباط بدهیم صحیح نیست. می توان گفت این بیماری چندان شایع نیست و همین میزان بروز این بیماری هم معمولا در بالغین بیش از بچه ها است.

فنی زاده در آخرین ارتباط تلفنی که با او در برنامه حالا خورشید رضا رشیدپور برقرار شد درباره بیماری سرطان خود اعلام کرد:

من اکنون 10 سال است که درگیر این بیماری هستم و حدود 2 تا 3 سال است که وضعیتم سخت تر شده و دست راستم لمس شده و درگیر شیمی درمانی هستم. سال گذشته هم توانستم با دست چپم عروسک گردانی کنم چون تا جایی که بتوانم عروسکم را به کسی نمی دهم.

وی با اشاره به اینکه اکنون درگیر درمان است در پاسخ به این پرسش که چقدر عروسک گردانی روی بیماری وی تاثیر داشته است، گفت: بسیاری از عروسک گردان ها از من می پرسند که آیا عروسک گردانی باعث این بیماری شده است یا خیر ولی اصلا اینگونه نیست و هیچ ارتباط علمی هم بین این دو وجود ندارد.

مجله خبری وبلاگ زندگی درگذشت این هنرمند ارزشمند را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می گوید. روحش شاد.

گردآوری: مجله اینترنتی وبلاگ زندگی

منبع: setare.com

به "علت مرگ جهان فنی زاده، عروسک گردان کلاه قرمزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت مرگ جهان فنی زاده، عروسک گردان کلاه قرمزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید