حضور تیم های نو در جمع مدعیان لیگ؛ عملکرد فوق العاده گل گهر، آلومینیوم و مس رفسنجان

به گزارش وبلاگ زندگی، خبرگزاری خبرنگاران- گل گهر، آلومینیوم و مس رفسنجان در رتبه های بالای جدول حضور دارند.

حضور تیم های نو در جمع مدعیان لیگ؛ عملکرد فوق العاده گل گهر، آلومینیوم و مس رفسنجان

به گزارش وبلاگ زندگی، جدول لیگ برتر گویای حضور تیم های جوان در رتبه های بالای جدول است، تیم هایی که دومین الی سومین سال حضور خود در مسابقات فوتبال لیگ برتر را تجریه می کنند. هفته گذشته نوشتیم 3 تیم آلومینیوم اراک، گل گهر سیرجان و مس رفسنجان از شهرهای غیر فوتبالی در لیگ می درخشند. نکته جالب این که گل گهر در سومین و 2 تیم دیگر در دومین سال حضور خود در لیگ برتر حضور دارند.

حالا این 3 تیم در حالی 3 رتبه از 5 پله صدر را اشغال کرده اند که کمتر کسی طی سالهای گذشته باور داشت این 3 شهر در لیگ حضور داشته باشند چه برسد به این که چنین موقعیت شایسته ای در لیگ برتر داشته باشند. تیم گل گهر با درخشش شایسته با 4 برد و 4 مساوی صدرنشین مسابقات فوتبال لیگ برتر است، تیم آلومینیوم در پله سوم، پایین تر از سپاهان و بالاتر از پرسپولیس است و مس رفسنجان با کسب عنوان پنجم بالاتر از تیم استقلال در جدول رده بندی مسابقات فوتبال لیگ کشور واقع شده است. سپاهان، پرسپولیس و استقلال به عنوان مدعیان سنتی مسابقات فوتبال لیگ برتر در رده های دوم، چهارم و ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر قرار دارند و 3 تیم جوان لیگ برتر رقابتی تنگاتنگ را با 3 تیم مدعی شروع کرده اند.

عملکرد استقلال در 5 هفته اخیر از مسابقات فوتبال لیگ حرفه ای نشان می دهد تنها 2 تیم از استقلال در این 5 هفته ضعیف تر نتیجه گرفته اند. در 5 هفته اخیر که استقلال 5 امتیاز گرفته است، تنها 2 تیم کمتر از 5 امتیاز داشته اند. امتیازات تیم ها در 5 هفته اخیر مسابقات فوتبال لیگ حرفه ای به شرح زیر بوده است:

مس رفسنجان 11 امتیاز

آلومینیوم اراک، گل گهر سیرجان، پرسپولیس و فولاد خوزستان 9 امتیاز

سپاهان و ذوب آهن 7 امتیاز

فجر سپاسی و نفت آبادان 6 امتیاز

استقلال، نساجی، پیکان، تراکتور، هوادار 5 امتیاز

نفت مسجدسلیمان 2 امتیاز

پدیده مشهد 1 امتیاز

این نشان می دهد در 5 هفته اخیر به جز تیم مس رفسنجان هیچ تیمی عملکرد پر اقتداری نداشته ضمن این که تنها 2 تیم نفت مسجدسلیمان و پدیده مشهد امتیاز کمتری از تیم استقلال تهران در مسابقات فوتبال لیگ کشورمان دریافت کرده اند. فضای فوتبال حرفه ای ما رفته رفته دچار افت در کیفیت تیم های خاص و پیشروی به سوی برابر شدن یا به عبارتی میانه شدن تیم های مختلف در مسابقات فوتبال شده است. این پیش بینی ویژه ای بود که از ابتدای مسابقات فوتبال لیگ کشور درباره تیم ها داشتیم.

به نظر می رسد شش تیم بالانشین جدول لیگ برتر، کار سختی برای پیروزی در هفته نهم ندارند. هفته نهم مسابقات لیگ در حالی آخر هفته برگزار می شود که انتظار می رود هر 6 تیم بالای جدول برابر رقبای خود برنده شوند. در هفته نهم مسابقات فوتبال لیگ برتر، هیچ کدام از تیم های بالای جدول روبروی هم قرار نخواهند گرفت.

در این بین تیم پرسپولیس باید در تهران با تیم هوادار بازی کند، استقلال در تهران حریف پیکان است، مس رفسنجان در خانه روبروی تراکتور بازی می کند، آلومینیوم میزبان فجر شهید سپاسی است و سپاهان در اصفهان با تیم نفت آبادان بازی خواهد کرد، تنها تیم مدعی که خارج از خانه بازی می کند تیم فوتبال گل گهر سیرجان است که باید برابر تیم ته جدولی پدیده مشهد بازی کند. منطق می گوید هر شش تیم صدر جدول قادر هستند برابر تیم های رقیب خود امتیاز کامل را دشت کنند، در این میان، اگر اینگونه شود مدعیان کسب عنوان قهرمانی زودتر از حد انتظار، حساب خود را از سایر تیم های مسابقات جدا می کنند.

تا اینجای کار در جدول مسابقات فوتبال لیگ حرفه ای تیم های گل گهر سیرجان، سپاهان اصفهان، آلومینیوم اراک، پرسپولیس تهران، مس رفسنجان و استقلال تهران در رده های اول تا ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر قرار دارند، بین این شش تیم 3 مدعی تمام سالهای گذشته یعنی پرسپولیس، سپاهان و استقلال و 3 تیمی که طی سال های اخیر به لیگ برتر آمدند یعنی تیم های فوتبال آلومینیوم، گل گهر و مس رفسنجان حضور دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حضور تیم های نو در جمع مدعیان لیگ؛ عملکرد فوق العاده گل گهر، آلومینیوم و مس رفسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور تیم های نو در جمع مدعیان لیگ؛ عملکرد فوق العاده گل گهر، آلومینیوم و مس رفسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید