ثبت تخلف 185 مدرسه بدلیل اجرا نکردن آموزش حضوری، غیبت 16 درصد دانش آموزان

به گزارش وبلاگ زندگی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام دلایل غیبت 16 درصدی دانش آموزان در کلاس های درس در دو روز ابتدایی بازگشایی مدارس، از تخلف 185 مدرسه در 24 استان کشور به دلیل سرباز زدن از آموزش حضوری اطلاع داد.

ثبت تخلف 185 مدرسه بدلیل اجرا نکردن آموزش حضوری، غیبت 16 درصد دانش آموزان

صادق ستاری فرد در گفت وگو با وبلاگ زندگی، با اشاره به بازدید میدانی صورت گرفته از مدارس به اعلام نتایج این بازرسی ها در دو روز نخست حضوری شدن آموزش ها پرداخت و اظهار کرد: نظارت و بازدیدهای میدانی در روزهای آینده تداوم دارند، اما بر اساس گزارش احصاء شده از بازرسی ها می توان گفت که در روزهای 14 و 15 فروردین 12 هزار و 536 مدرسه بازدید شدند که تعداد مدارس پسرانه 4664، مدارس دخترانه 5283 و تعداد مدارس مختلط و چندپایه روستایی 2589 بود.

وی اضافه نمود: مدارس بازدید شده هر سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را در برگرفت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 84 درصد دانش آموزان در مدارس حضور داشتند گفت: در روز اول این نسبت 83 درصد بود و در روز دوم یک درصد به آن اضافه نموده شد. دلایل اصلی غیبت، بیماری و مسافرت ذکر شده بود.

وی ادامه داد: مقدار حضور کارکنان اداری مدارس 98 درصد و کادر آموزشی 99 درصد بوده است. مقدار رعایت پروتکل های بهداشتی همکاران در مدارس 98 درصد و در دانش آموزان نیز 97 درصد بوده است.

ستاری فرد موانع پیش روی آموزش حضوری را نیز برشمرد و گفت: عمده ترین موانع، عدم امکان رعایت شیوه نامه های بهداشتی به مقدار پنج درصد و مسائل تأمین سرویس ایاب و ذهاب به مقدار پنج درصد مطرح شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد که در دو روز ابتدایی بازگشایی مدارس، 185 مدرسه در 24 استان آموزش حضوری را دنبال نکردند و مرتکب تخلف شدند چرا که از آموزش حضوری سرباز زده بودند؛ اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات پیگیر آن است و علی الظاهر این مسائل هم به زودی مرتفع می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ثبت تخلف 185 مدرسه بدلیل اجرا نکردن آموزش حضوری، غیبت 16 درصد دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت تخلف 185 مدرسه بدلیل اجرا نکردن آموزش حضوری، غیبت 16 درصد دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید