بازیگر رفقای خوب درگذشت

به گزارش وبلاگ زندگی، ری لیوتا بازیگر آمریکایی فیلم هایی چون رفقای خوب و سرزمین رویاها در سن 67 سالگی درگذشت.

بازیگر رفقای خوب درگذشت

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک تایمز، ری لیوتا که در فیلم هایی چون رفقای خوب، میدان رویاها و دیگر فیلم ها و بعلاوه در تلویزیون شخصیت های قدرتمند و ماندگاری خلق کرد، در هتلی در جمهوری دومینیکن، جایی که مشغول فیلم برداری یک فیلم بود، در سن 67 سالگی درگذشت.

لیوتا نخست به خاطر بازی در نقش جوی پرینی در سریال جهانیی دیگر پس از ایفای نقشی کاملاً متفاوت در داستان جنایی کمیک چیزی وحشی در سال 1986 شناخته شد. دوست او ملانی گریفیث او را جاناتان دمی کارگردان فیلم پیشنهاد کرد تا او در نقش یک شوهر تهدیدآمیز و یک خلافکار سابق ظاهر گردد.

اما بیشتر معروفیت وی بخاطر بازی در نقش هنری هیل در فیلم تحسین شده رفقای خوب ساخته مارتین اسکورسیزی در سال 1990 کسب شد. او یک سال قبل آن نیز برای بازی در فیلم سرزمین رویاها در نقش شخصیت جو جکسون یک بازیکن بیسبال مورد توجه قرار گرفته بود.

رابرت دنیرو که با لیوتا در فیلم های رفقای خوب و سرزمین پلیس همبازی بود با انتشار بیانیه ای گفت: از خبر درگذشت ری بسیار ناراحت شدم. او برای ترک کردن ما خیلی جوان بود.

لورین براکو دیگر بازیگر فیلم رفقای خوب نیز توییتر نوشت: از شنیدن این خبر وحشتناک در خصوص ری کاملاً متاثر شدم. در هر جای جهان که باشم مردم به من بگویند که فیلم مورد علاقه شان رفقای خوب است. سپس همواره می پرسند برترین قسمت ساخت آن فیلم چه بوده است. پاسخ من همواره یکسان بوده است... ری لیوتا.

جیمز منگولد کارگردان فیلم سرزمین پلیس نیز نوشت: از شنیدن خبر درگذشت ری لیوتا شوکه و ناراحت شدم. او فراتر از ظاهر سرسختش و احساسات شدید شخصیت خاصش، یک همکار شیرین، بازیگوش و پرشور و بازیگری درخشان بود.

موسسه فیلم بریتانیا نیز در واکنش به درگذشت ری لیوتا در تویئتر نوشت: عمیقاً از شنیدن خبر درگذشت ری لیوتا که دوران حرفه ای او پنج دهه طول کشید و در فیلم هایی چون رفقای خوب، هانیبال و داستان ازدواج نقش آفرینی کرد، متاسفیم.

منبع: فرارو

به "بازیگر رفقای خوب درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگر رفقای خوب درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید