این مینی ون الکتریکی مفهومی پورشه طراحی مینیمالیستی و کاملا آینده نگرانه دارد

به گزارش وبلاگ زندگی، کاهش نمایشگاه های خودرو برگزار شده در سال 2020، برترین فرصت برای خودروسازها بود که روی طراحی خودروهای آینده تمرکز نمایند و نمونه های اولیه مفهومی بسازند؛ اگرچه آن ها را علنی رونمایی نکرده باشند.

این مینی ون الکتریکی مفهومی پورشه طراحی مینیمالیستی و کاملا آینده نگرانه دارد

یکی از این خودروهای مفهومی ولی غیرعلنی، خودروی Renndienst نرم و ابریشمی پورشه است. یک خودروی الکتریکی مینی ون مدرن که از خودروی مسابقه ای پورشه VW T1 الگوبرداری نموده است.

این مینی ون یک طراحی بسیار مجذوب کننده و چالش برانگیز دارد. وقتی از دور به آن نگاه می کنیم؛ انگار یک خودروی مفهومی فولکس واگن است که نشان پورشه و چند نشانه ورزشی دیگر روی بدنه آن خورده است.

در ابتدا و براساس شایعات منتشر شده، تصور می شد این خودرو یک مقیاس 1:1 دارد ولی اکنون تعیین شده از مقیاسی 1:2:3 برخوردار است.

یکی از نکات جالب طراحی این خودرو، این است که جایگاه راننده در وسط خودرو نهاده شده و در ردیف دوم خودرو 2 نفر و در ردیف سوم هم 3 جایگاه برای سرنشین ها تعبیه شده است تا جمعا 6 نفر گنجایش داشته باشد. این طراحی بیشتر شبیه به طراحی خودروی مک لارن F1 است.

جایگاه راننده این مینی ون قابلیت چرخش 180 درجه ای دارد تا وقتی خودرو در شرایط خودران نهاده شد؛ راننده بتواند روبروی مسافران بنشیند.

درب های عقب و جلو به طور کامل کشویی هستند تا مسافران به سادگی سوار شوند؛ اگرچه شاهد شیشه های عقبی کناری در آن هستیم.

طراحی مینی ون Renndienst بسیار آینده نگرانه و بدون لبه است. در بدنه بیرونی این خودرو هیچ گونه لبه و خطوطی مشاهده نمی گردد و کاملا صاف و منحنی است. یک طراحی برای دنیای آینده و چشم اندازی برای خودروهایی که فرداها وارد بازار می شوند.

این طراحی مینیمالیستی دارای اسپویلر سقف شیشه ای است و دوربین های جانبی کوچک و برآمدگی های کوتاهی در کنار چراغ های بسیار کوچک آن مشاهده می گردد.

کابین داخل خودروی Renndienst ترکیبی از دیجیتال و آنالوگ است. کلیدهای این خودرو به گونه ای طراحی شدند که راننده کاملا توجه اش به جاده باشد و نیازی به گشتن دنبال کلید یا مشاهده کلیدها نداشته باشد. دو نمایشگر عظیم در دو طرف فرمان راننده نصب شده است و سیستم اطلاعات راننده هم به طور سنتی پشت فرمان نهاده شده است.

هنوز اطلاعات کاملی از تعیینات فنی این مینی ون در دسترس نیست و هنوز تا تجاری سازی و عرضه به بازار راهی دراز در پیش دارد.

منبع: یک پزشک

به "این مینی ون الکتریکی مفهومی پورشه طراحی مینیمالیستی و کاملا آینده نگرانه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مینی ون الکتریکی مفهومی پورشه طراحی مینیمالیستی و کاملا آینده نگرانه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید