5 ابزار مهم برای مدیریت زمان بهتر

به گزارش وبلاگ زندگی، مدیریت زمان هم مانند هر کار دیگری ابزار مورد نظر خودش را دارد که باعث می گردد این کار آسان تر و اثربخش تر گردد.

5 ابزار مهم برای مدیریت زمان بهتر

به گزارش وبلاگ زندگی به نقل از وبلاگ زندگی، برای اینکه بتوانید درآمد بیشتری کسب کنید، باید فراوری بیشتری داشته باشید و به همین دلیل است که من قصد دارم در خصوص ابزار های آسان مدیریت زمان صحبت کنم که می توانید برای تمرکز و کار بیشتر از آن ها بهره ببرید.

در دنیای کار امروز، دو منبع عمده با ارزش وجود دارد؛ اولی، زمان و دومین منبع، دانش است؛ به طوری که امروزه، زمان، ارز تجارت مدرن است.بنابراین، با استفاده از این 5 تکنیک، خود را در راستا پیروزیت قرار دهید.

ایجاد حس اضطرار

مهم ترین معیار اندازه گیری زمان، سرعت است و مهم ترین کیفیتی که می توانید با توجه به زمان ایجاد کنید احساس اضطرار است.

احساس اضطرار عادت به حرکت سریع در زمان روبه رو شدن با فرصت ها است. بنابراین، بهتر است این عادت را در خود تقویت کنید چراکه سرعت یکی از مهم ترین عوامل پیروزیت است و همه افراد پیروز نه تنها سخت، بلکه سریع کار می نمایند.

همه افراد باید در کاهش مدت زمانی که برای دریافت نتایج یکسان ضروری است، متمرکز باشند و علاوه بر این، مشتریان برای هر کسی که باعث صرفه جویی در زمان آن ها می گردد، هزینه های گزافی پرداخت نمایند.

به تعویق انداختن کارهایتان را متوقف کنید

به تعویق انداختن کار ها نه تنها باعث می گردد زمان شما هدر برود، بلکه باعث عقب افتادن زندگیتان هم می گردد. بنابراین، باید برای عملکرد بهتر در زندگی عادت مدیریت زمان را در خودتان به وجود آورید تا در مواقعی که ضروری است، سریع کارتان را به سرانجام برسانید و به فردی فِرز و قابل اطمینان شهره شوید.

بعضی از مطالعات نشان می دهد آن دسته از افرادی که به این دو ویژگی مشهور هستند، بیشترین ارزش را در هر سازمانی دارند و اینگونه افراد در راستا شغلی خود خیلی سریع پیشرفت می نمایند.

عادت های خوب ایجاد کنید

مزیت شگفت انگیز ایجاد احساس اضطرار و عادت سریع حرکت کردن، این است که هرچه سریع تر حرکت کنید، عملکرد بهتری خواهید داشت و این موضوع به این دلیل است که هرچه سریع تر حرکت می کنید، تجربه بیشتری کسب می کنید و بیشتر یاد می گیرید و صلاحیت بیشتری پیدا می کنید.

علاوه بر این، هرچه سریع تر حرکت کنید، انرژی و اشتیاق بیشتری نیز خواهید داشت.

افرادی که حرکت سریع را به عنوان یک شیوه زندگی و عادت خوب زندگی انتخاب نموده اند، نگرش خاصی هم به زندگی خود خواهند داشت و در نتیجه، خلق و خو و شخصیت کاملا متفاوتی نسبت به دیگران دارند.

بین کار ها فاصله نیندازید

هر وقت که ممکن است، کار های خود را در همان لحظه ای که از شما خواسته می گردد، انجام دهید. تمرکز خود را حفظ کنید و در زمان حال، آن کار را به سرانجام برسانید، چون اگر این کار را برای مدتی متوقف کنید و بعد، دوباره برای انجام آن بازگردید، وقتتان را تلف نموده اید.

به عنوان یک قاعده کلی در نظر داشته باشید که کار های کوچک خود را همان زمانی که گفته می گردد، انجام دهید، زیرا علاوه بر سریع سرانجام یافتن یک وظیفه، با کنار هم قرار دادن این وظایف کوچک، یک کار عظیم را انجام داده اید و به عنوان کسی که سریع کار های خود را به سرانجام می رساند، شهرت و محبوبیت کسب می کنید.

متمرکز بمانید و ارزش بیشتری فراوری کنید

به عبارت ساده تر، افراد پیروز بهره وری بالاتری نسبت به دیگر افراد دارند.

افراد پیروز عادت های بهتری دارند، رویا های عظیمی را دنبال می نمایند، اهدافشان را می نویسند، روی کاری که ضروری است انجام دهند، متمرکز می مانند، کاری را که دوست دارند، انجام می دهند و در نهایت، روی بهتر شدن کار خود تمرکز می نمایند.

این افراد از استعداد خود نهایت استفاده را می برند و به طور مداوم، برای حل مسائل و همچنین دستیابی به اهداف خود، ایده پردازی می نمایند و تمرکز خود را روی استفاده کردن از هر دقیقه از وقت خود می گذارند تا بهترین نتیجه را بگیرند.

مهم تر از همه، آن ها دائماً در اطراف خود به دنبال فرصت هایی برای افزودن ارزش به هر کاری هستند و یک احساس اضطرار برای عملی کردن ایده های خود دارند. آن ها تمام وقت کار می نمایند و احساس حرکت رو به جلو را ایجاد و حفظ می نمایند و در نتیجه، خیلی زود غیر قابل مهار می شوند.

در ادامه نیز چند نکته وجود دارد که می توانید از همین امروز از آن ها بهره ببرید تا کار های بیشتری در روز کاری خود انجام دهید.

ارزشمندترین کار هایی را که در محل کار انجام می دهید، شناسایی کنید. چگونه می توانید وقت خود را منظم کنید تا کار های بیشتری انجام دهید؟

عادت وقت شناسی را در خودتان ایجاد کنید. سعی کنید این کار را با 15 دقیقه زودتر به محل کار رسیدن آغاز کنید؛ به طوری که کار خود را یک ساعت زودتر آغاز نموده و زمان خود را به گونه ای تنظیم کنید که یک ساعت زودتر از همکاران خود وارد محل کار شده و آغاز به کار کنید. ساعت ناهار را به خوبی تنظیم کنید و یک ساعت بعد از اتمام ساعت کاری نیز در محل کارتان بمانید.

تمام مدت کاری خود را مشغول به کار باشید و حتی یک دقیقه هم تلف نکنید و اگر کسی سعی در پرت کردن حواس شما داشت، به او بگویید که باید سر کار خود بازگردید و سپس کارتان را به موقع انجام و تحویل دهید.

فرمول بالای 40 ساعت را اجرایی کنید. برای شغلتان یا برای خودتان 50 تا 60 ساعت در هفته به گونه ای کار کنید که در انجام دادن کارتان بهتر شوید و به این ترتیب، هفته ای 40 ساعت کار کردن باید برایتان حداقل باشد.

اگر می خواهید در کاری که انجام می دهید، جلوتر باشید، باید هفته ای بیش از 40 ساعت کار کنید.

منبع: جام جم آنلاین

به "5 ابزار مهم برای مدیریت زمان بهتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 ابزار مهم برای مدیریت زمان بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید