هیئت وزیران تصویب کرد: کاهش درآمدهای دولت از خدمات فیبر نوری برای یاری به توسعه اینترنت FTTH

به گزارش وبلاگ زندگی، هیئیت وزیران برای یاری به توسعه خدمات فیبر نوری FTTH، مبلغ تسهیم عایدی از این خدمات را به یک دهم کاهش داد. پیش تر، سهم دولت از محل عایدیهای خدمات فیبر نوری 28 درصد بود.

هیئت وزیران تصویب کرد: کاهش درآمدهای دولت از خدمات فیبر نوری برای یاری به توسعه اینترنت FTTH

اصلی ترین برنامه وزارت ارتباطات برای توسعه اینترنت ثابت در کشور، ارائه 20 میلیون پورت فیبرنوری منازل طی مدت 3.5 سال است. برای تحقق این هدف، وزارت ارتباطات چندین برنامه تسهیل نماینده و تشویق گر را در پیش گرفته است که یک مورد آن، کاهش سهم عایدیهای دولت از خدماد فیبر نوری بود.

پیش تر، وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری از بردن طرحی به دولت برای کاهش مبلغ تسهیم عایدیهای خدمات FTTH خبر داده بودند و امروز، هیئت وزیران به این طرح رای داده و آن را کاهش دادند.

به گفته صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، براساس مصوبه هیئت وزیران و با توجه به طولانی بودن دوره بازگشت سرمایه و رسیدن به نقطه سر به سری طرح های توسعه شبکه مبتنی بر (تار) فیبرنوری برای منازل و کسب وکارها، از ابتدای سال 1401 تا سرانجام سال 1408، مبلغ تسهیم عایدی ارائه این خدمات به کاربران، یک دهم درصد مشخص شده است.

براساس قوانینی که وجود داشت؛ اپراتورهای فیبر نوری باید 28 درصد عایدیهای خود را هر ساله به خزانه دولت واریز می کردند که اکنون به یک دهم کاهش یافت. به این معنی که از این پس، شرکت هایی که خدمات فیبرنوری می دهند؛ در سرانجام سال تنها باید یک دهم درصد عایدیهای خود را به خزانه دولت واریز نمایند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید نموده که این مبلغ تسهیم عایدی برای ارائه خدمات دسترسی مبتنی بر فیبرنوری به کاربران دارای درگاه فعال و به شرط تفکیک عایدی خدمات FTTP از سایر خدمات، در صورت های اقتصادی حسابرسی شده مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تصویب شده است.

پوشش یک میلیون خانوار در کلان شهرها جهت دسترسی با سرعت حداقل 100 مگابیت بر ثانیه، پوشش 500 هزار خانوار در کلان شهرها برای دسترسی با سرعت حداقل 50 مگابیت بر ثانیه، پوشش 1.5 میلیون خانوار در سایر شهرها جهت دسترسی با سرعت حداقل 50 مگابیت بر ثانیه، پوشش 2 میلیون خانوار در سایر شهرها جهت دسترسی با سرعت حداقل 30 مگابیت بر ثانیه، واگذاری فرکانس های به جای مانده در باند 3 هزار و 500 مگاهرتز، ظرفیت سازی برای بومی سازی 20 درصد از تجهیزات پسیو (عملکردشان احتیاج به برق ندارد) و اکتیو (فعال) شبکه ملی فیبرنوری و افتتاح خط فراوری تجهیزات انتهایی برای خدمات فیبرنوری با ظرفیت حداقل یک میلیون مودم برای اتصال به فیبرنوری از جمله برنامه های وزارت ارتباطات در سال 1401 است.

منبع: شبکه چی

به "هیئت وزیران تصویب کرد: کاهش درآمدهای دولت از خدمات فیبر نوری برای یاری به توسعه اینترنت FTTH" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت وزیران تصویب کرد: کاهش درآمدهای دولت از خدمات فیبر نوری برای یاری به توسعه اینترنت FTTH"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید