احیای صنایع دستی راه برون رفت از اقتصاد تک محصولی است

به گزارش وبلاگ زندگی، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، احیای صنایع دستی راه برون رفت از اقتصاد تک محصولی است.

احیای صنایع دستی راه برون رفت از اقتصاد تک محصولی است

کاخ موزه نیاوران در نشست علمی صنایع دستی و کسب و کار و فناوری میزبان مریم جلالی (معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی)، سید حسین علوی (مدیر کل بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی)، شاه میرزایی (معاون تجارت و خدمات وزارت صمت)، اسدی (مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت)، موسوی (مشاور امور بانوان و دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد) و جمعی از فعالان، پژوهشگران و صنعتگران حوزه صنایع دستی و فناوری بود.

در ابتدای مراسم، معاون صنایع دستی کشور گفت: من به عنوان یک فعال فرهنگی و کسی که حوزه های فرهنگی را همواره دنبال میکرده است، آمال و آرزویم این بوده که روزی صنایع دستی و هنرهای سنتی بتواند قلب تپنده اقتصاد باشد و بتواند چرخ های اقتصاد و رفاه این کشور را بچرخاند.

او افزود: ما نسلی هستیم که در برابر اقتصاد نفتی قیام کردیم، ما نسلی هستیم که شعارهایی شنیدیم برای از بین رفتن اقتصاد تک محصولی. صنایع دستی و هنرهای سنتی جایگزین فوق العاده ای برای این است که بتوانیم یک اقتصاد هویت بنیان داشته باشیم. مولد بودن، فراوری کننده بودن، وقتی رنگ و بوی هویت و هنر میگیرد، این فراوری دیگر فراوری بی خاصیتی نیست چون سفیر فرهنگی می گردد.

جلالی تأکید کرد: ما باید تمام کوششمان را در هر کجای مثلث مصرف، فراوری و سازوکار برای همگرایی انجام دهیم و این همگرایی وقتی اتفاق می افتد که همه ساحت های مختلف به گفت وگو برسند.

او ادامه داد: دوران نو ما دوران تلفیق تجمیع و هم افزایی بخش های مختلف است، هیچ وقت نمی توانیم فرهنگ را از اقتصاد، اقتصاد را از سیاست، سیاست را از اجتماع جدا کنیم اینها همه زنجیره های پیوسته ای هستند که باید باهم در تعامل باشند.

معاون صنایع دستی کشور افزود: نباید به صنایع دستی به عنوان یک کالای تزئینی و تجملی نگاه کرد، اگر کنش خردمندانه صنعتگران و هنرمندان با دانش روز همراه گردد مولفه های اقتصاد ما رنگ بوی فرهنگی می گیرد و ما قطعا به هدف می رسیم.

او ادامه داد: صدف گفت وگوی صنایع دستی و فناوری از لحظه ای که ایجاد شد تصمیم گرفت تا مروارید رضایت و مروارید صنایع خلاق را در دوران خودش بپروراند.

جلالی اظهار کرد: تمام عزم ما، تمام آرزوی ما و تمام کوشش ما این خواهد بود که در سه حوزه تحول ایجاد کنم تحول در محتوا تحول در رویکرد که یعنی صنایع دستی نباید به عنوان یک صنعتی حمایتی دیده بگردد. صنایع دستی قلب تپنده اقتصاد کشور است.

او گفت: امیدوارم لبخند رضایت بر لبان صنعتگران ما بیاید. در آخر از همه کسانی که دانشی و توانشی دارند دعوت می کنم همراه و همیار ما باشند، من فکر می کنم مرز بین آرزو و هدف و برنامه ریزی باریک است ما رویاهای خود را صدا می کنیم، آرزوهایمان را برنامه ریزی می کنیم و هدف ها را ان شاءالله محقق می کنیم.

منبع: همگردی

به "احیای صنایع دستی راه برون رفت از اقتصاد تک محصولی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای صنایع دستی راه برون رفت از اقتصاد تک محصولی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید