هیئت داوران جایزه بوکر بین المللی 2021 معرفی شدند

به گزارش وبلاگ زندگی به نقل از وبسایت بوکر، مسئولان جایزه کتاب من بوکر انگلیس اسامی هیئت داوران بوکر بین المللی سال آینده را اعلام کردند. جایزه کتاب من بوکر بین المللی که پیش از این به نام بوکر بین المللی شناخته می گردد یکی از معتبرترین جوایز ادبی دنیاست که هر سال به بهترین رمان انگلیسی زبان اهدا می گردد.

هیئت داوران جایزه بوکر بین المللی 2021 معرفی شدند

بنیاد جایزه من بوکر روز دوشنبه اسامی هیئت داوران این جایزه را در سال 2021 خاطرنشان کرد. ریاست هیئت داوران را لوسی هیوز-هالت، داستان نویس و مورخ فرهنگی بر عهده خواهد داشت. اسامی چهار نفر دیگر داوران جایزه سال آینده به توضیح زیر است:

آیدا اِداماریم، نویسنده و روزنامه نگار

نیل موخراجی، نویسنده و یکی از نامزدهای پیشین بوکر

اویوت اوتل، استاد دانشگاه و متخصص تاریخ برده داری

جورج زیرتس، شاعر،مترجم، و زندگینامه نویس

بنیاد بوکر خاطرنشان کرد آثاری می توانند در این رقابت شرکت نمایند که آثارشان بین یکم ماه مِی سال 2020 تا سی اُم آوریل 2021 منتشر شده باشد.

لوسی هیوز-هالت، رئیس هیئت داوران سال آینده بوکر بین المللی گفت: داستان یکی از راه های فرار ار زندگی شخصی و زندان ایدئولوژیک و ملی است. با داستان خیلی راحت می توان وارد ذهن نویسندگان دیگر و خوانندگان کتاب شد. مهم نیست اهل کجا هستید.

از اینکه عضوی از این جایزه سخاوتمندانه هستم و با دیگر داوران ممتاز سال جاری کار می کنم بسیار خوشحالم، مشتاق خواندن آثار بی نظیر سال جاری هستم و دوست دارم به جاهایی بروم که تا به امروز نرفته ام. مشتاق جایزه دادن به نویسنده ها و مترجمانی هستم که به خوانندگان یاری می نمایند تا در خیال زندگی نمایند.

نامزدهای فهرست اولیه بوکر بین الملل سال 2021 در ماه مارس (اسفند) و فهرست نهایی در ماه آوریل (فروردین) اعلام می گردد. برنده جایزه در ماه مِی (اردیبهشت) سال 2021 معرفی می گردد.

ماریکه لوکاس رینولد، نویسنده هلندی با کتاب ناراحتی شب چند هفته پیش به عنوان برنده سال 2020 جایزه بوکر بین الملل معرفی گردید تا جوان ترین نویسنده ای گردد که تا به امروز برنده این جایزه معتبر شده است. شکوفه آذر، نویسنده ایرانی هم با کتاب اشراق درخت گوجه سبز در میان نامزدهای نهایی جایزه بوکر بین المللی 2020 قرار داشت.

جایزه بوکر بین المللی هر سال برگزار و به آثاری تعلق می گیرد که به زبان انگلیسی ترجمه و در بریتانیا و ایرلند منتشر شده باشد. کوشش بنیاد بوکر ترغیب و تشویق آثار داستانی در سراسر جهان و ارتقای کار مترجمین است. رمان ها و مجموعه های داستان کوتاه اجازه حضور در این رقابت عظیم و مهم را دارند. جایزه پنجاه هزار پوندی بین نویسنده و مترجم اثر برنده به طور مساوی تقسیم می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "هیئت داوران جایزه بوکر بین المللی 2021 معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیئت داوران جایزه بوکر بین المللی 2021 معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید