میرتاج الدینی: باب حقوق های نجومی باید برای همواره بسته گردد

به گزارش وبلاگ زندگی، تهران (پانا) - نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی گزارشی درباره آخرین اقدامات این کمیته ارائه کرد.

میرتاج الدینی: باب حقوق های نجومی باید برای همواره بسته گردد

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت وگو با پانا در رابطه با آخرین شرایط آنالیز بودجه شرکت های دولتی، گفت: بودجه شرکت های دولتی طبق قانون یک ماه جلوتر از بودجه عمومی دولت به مجلس داده می گردد و وظیفه کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات است که ارزیابی نمایند و این کار آغاز شده است.

وی ادامه داد: بودجه شرکت های دولتی دو برابر بودجه عمومی دولت است، به عبارتی دیگر دوسوم بودجه کشور را بودجه شرکت های دولتی تشکیل می دهد، از آنجا که بودجه این شرکت ها به صورت عایدی-هزینه ای است، سود آن ها به وسیله شرکت ها معین می گردد که نوسانات قیمتی هم موجب شده که اعداد و ارقام با آنچه در بودجه می آید نسبت به آنچه که در تفریغ بودجه می آید، تفاوت پیدا کند.

نماینده مردم تبریز اضافه نمود: خوشبختانه در بودجه سال 99 که ارائه شد 137 درصد تحقق داشتند، از یک جهت می گوییم خوشبختانه که عایدی بالاتری حاصل شده برای شرکت های دولتی اما از یک طرف هم این اشکال برای دولت وجود داشت که نتوانست آمار دقیق و نزدیک به واقع از بودجه شرکت های دولتی را ارائه کند.

وی اضافه نمود: اکنون در کمیته مالی بودجه شرکت های دولتی در حال آنالیز است و چند جلسه تشکیل شده، دیوان محاسبات هم گزارش داده و این آینده در صحن کمیسیون برنامه و بودجه این را نهایی خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی درخصوص آخرین اقدامات این کمیته، ابراز داشت: این کمیته جلسات خود را به صورت منظم برگزار می نماید، هفته گذشته جلسه ای را با دعوت از دستگاه هایی که باید گزارش می دادند برگزار کرد. تا امروز چند دستگاه از جمله خزانه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی گزارش های خود را داده اند و یکی دو دستگاه دیگر مانده است که مجددا با حضور آن ها هم این جلسات ادامه پیدا خواهد نمود.

نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب با تاکید بر لزوم جلوگیری از تکرار این مساله، توضیح داد: هدف از برگزاری این جلسات و دریافت گزارش ها این است که مبانی و بسترهای انحراف از مقررات و ضوابط پرداخت ها را شناسایی کنیم و مصادیقی که در این رابطه تحت عنوان حقوق نجومی گفته می گردد را شناسایی نموده و اطلاع رسانی گردد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بعلاوه بیان نمود: عمده پرداخت هایی که با عنوان حقوق نجومی شناخته می گردد در پرداخت های غیرمستمر و پاداش ها و پرداخت هایی خارج از ضوابط است و اعتباراتی که در اختیار خزانه نیست، بلکه در اختیار بعضی از شرکت های دولتی است، صورت می گیرد و کمیته در صدد این است که این روزنه ها را خوب شناسایی کند تا این روزنه ها بسته گردد.

میرتاج الدینی در سرانجام اعلام نمود: اگر روزنه ها به خوبی شناسایی و بسته نگردد و برای برخورد با آن دو مورد یا ده مورد از حقوق های نجومی اعلام گردد، اثرگذار نیست و به طور کامل باید این روزنه ها بسته گردد و این حقوق های نجومی که یک تبعیض و بی عدالتی است برای همواره باب آن بسته گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "میرتاج الدینی: باب حقوق های نجومی باید برای همواره بسته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرتاج الدینی: باب حقوق های نجومی باید برای همواره بسته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید