سونی اکسپریا 1 مارک 4 با زوم پیوسته و قیمت 1500 دلار معرفی گردید

به گزارش وبلاگ زندگی، همانطور که انتظار داشتیم، سونی بالاخره از تازهترین گوشی پرچم دار خود تحت عنوان اکسپریا 1 مارک 4 رونمایی کرد. سال گذشته نسل قبلی این گوشی به کاربران اجازه می داد که از بین فاصله کانونی 70 و 105 میلی متری برای زوم کردن دست به انتخاب بزنند و در فاصله ی بین این دو عدد هم زوم دیجیتالی مورد استفاده قرار می گرفت. اما حالا در این گوشی تازه، سونی توانسته یک ارتقای قابل توجه را عملی کند.

سونی اکسپریا 1 مارک 4 با زوم پیوسته و قیمت 1500 دلار معرفی گردید

به طور تعیین سونی اکسپریا 1 مارک 4 به لطف بهره گیری از طراحی انقلابی در زمینه دوربین تله فوتو، می تواند زوم اپتیکال پیوسته بین 85 تا 125 میلی متر یا 3.5 تا زوم 5 برابری را ارائه دهد. به همین دلیل در تمام فواصل ذکر شده، زوم اپتیکال مورد استفاده قرار می گیرد. هر سه دوربین قرار گرفته در پنل پشتی از سنسور 12 مگاپیکسلی بهره می برد. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 1/1.7 اینچی است و بر روی آن لنز 24 میلی متری واقع شده است. در کنار آن هم شاهد دوربین اولترا واید با قابلیت فوکوس اتوماتیک هستیم.

این سه دوربین از فیلمبرداری 4K با سرعت 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می نمایند. بعلاوه نباید قابلیت های ردیابی سوژه های متحرک به صورت آنی و فوکوس اتوماتیک بر روی آن ها را از قلم بیندازیم. به لطف ترکیب تصاویر، کاربران با عکس های مبتنی بر دامنه دینامیکی بهتری روبرو می شوند و بعلاوه حتی اگر فوکوس اتوماتیک و HDR فعال باشد، این دوربین ها در هر ثانیه می توانند 20 فریم ثبت نمایند. یک سنسور مادون قرمز RGB در ماژول دوربین تعبیه شده تا در زمینه تنظیم وایت بالانس دقت بیشتری ارائه گردد. بعلاوه باید به وجود سنسور سه بعدی ToF هم اشاره کنیم.

بالاخره بعد از مدت ها انتظار، سونی برای این گوشی به جای دوربین 8 مگاپیکسلی، از دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی استفاده نموده است. این دوربین هم از فیلمبرداری 4K و حالت HDR پشتیبانی می نماید ولی حداکثر سرعت فیلمبرداری به 30 فریم در ثانیه محدود شده است. البته متاسفانه خبری از فوکوس اتوماتیک نیست.

در پنل جلویی شاهد نمایشگر 6.5 اینچی AMOLED با رزولوشن 4K هستیم که طبق اعلام سونی، در مقایسه با نسل قبلی حدود 50 درصد روشنایی بیشتری ارائه می دهد. رفرش ریت این نمایشگر هم به 120 هرتز می رسد. قلب تپنده گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 4 چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1 است.

در کنار این چیپست، 12 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی انجام وظیفه می نمایند. خوشبختانه برخلاف تقریبا تمام گوشی های پرچم دار، این گوشی سونی از کارت حافظه microSD هم پشتیبانی می نماید. انرژی جدیدترین پرچم دار سونی از طرف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می گردد که از شارژ سریع 30 واتی هم پشتیبانی می نماید. متاسفانه این گوشی هم بدون شارژر به دست کاربران می رسد.

در پنل پشتی و جلویی شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس تعبیه شده که می تواند دوام بدنه را به طور قابل توجهی افزایش دهد. این گوشی قرار است با قیمت 1400 یورو (حدود 1500 دلار) راهی بازار گردد که این یعنی 100 یورو گران تر از نسل قبلی است. سونی اعلام نموده که از یک روز دیگر پیش فروش آن شروع می گردد و کاربران از ماه آینده اکسپریا 1 مارک 4 را دریافت خواهند کرد. روی هم رفته سونی علاقه به عرضه گوشی های ارزان ندارد و اینطور که پیداست ظاهرا فرایند صعودی قیمت گوشی های این شرکت ادامه دار خواهد بود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سونی اکسپریا 1 مارک 4 با زوم پیوسته و قیمت 1500 دلار معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی اکسپریا 1 مارک 4 با زوم پیوسته و قیمت 1500 دلار معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید