روبات ها پروژه های عمرانی دنیا را تسخیر می نمایند؟ ، از کاهش هزینه ها تا افزایش دقت طراحی

به گزارش وبلاگ زندگی، صنعت ساخت و ساز تا حد زیادی به هوش مصنوعی و روبات ها وابسته شده که بسیاری از فعالان این حوزه نگرانی هایی جدی در مورد از دست دادن مشاغل خود دارند.

روبات ها پروژه های عمرانی دنیا را تسخیر می نمایند؟ ، از کاهش هزینه ها تا افزایش دقت طراحی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، هنگامی که صحبت از آینده شغلی می گردد، بسیاری از افراد شاغل در صنعت ساختمان به خاطر آینده کاری خود نگران می شوند. اما به نظر می رسد این نگرانی ها چندان بیراه نیست چرا که یک مطالعه تازه نشان داده که 38 درصد از مشاغل ایالات متحده طی یک دهه آینده خطر بالایی برای حذف شدن دارند. اگرچه تخمین دقیق این رقم سخت است اما براورد بیکاری بر اثر رشد هوش مصنوعی در بریتانیا 14 درصد و در آلمان 41 درصد است.

صنعت ساخت و ساز با عایدی سالیانه حدود 10 تریلیون دلار و دارا بودن حدود 6 درصد فراوری ناخالص داخلی دنیای بازاری قابل توجه را به خود اختصاص داده است.رایج ترین ساخت و سازها در دنیا شامل ساخت واحدهای مسکونی تک خانواده، ساخت و ساز مسکونی چند طبقه، بزرگراه ها، جاده ها و پل های ساختمانی و ساخت و ساز های صنعتی است.

اما به نظر می رسد این روزها پروژه های عمرانی تغییرات زیادی نموده اند. تا سال ها پیش یکی از بزرگترین موانع در رشد پروژه های عمرانی، کمبود کارگران ماهر بود. طبق یک مطالعه که در سال 2017 به وسیله پیمانکاران آکسفورد آمریکا، انجام شد 70 درصد پیمانکاران ایالات متحده در کوشش برای استفاده از هوش مصنوعی و بازوهای روباتیک در کنار کارگران ماهر هستند و انتظار می رود که نیازهای استخدام روباتیک در حوزه صنعت تا سال 2026 تا 12 درصد افزایش یابد.

تحقیقات در حوزه ساخت و ساز روباتیک دهها سال پیش شروع شده است. به عنوان مثال، در طول دهه 1980، در صنعت ساخت و ساز ژاپن، کمبود کارگران، گروه های صنعتی را به سرمایه گذاری در طراحی سیستم های اتوماتیک راهنمایی کرد. این کوشش ها به علت عدم توانایی محاسباتی هنوز آنچنان که باید پیروز نشده اند.اما پیشرفت های گسترده ای در این حوزه ایجاد شده است.

این روزها مزایای اتوماسیون ساختمانی دیگر نظری نیست. به طور فزاینده، محققان ارزش روباتها در صنعت ساختمان را ثابت می نمایند. مدت هاست که بعضی منطقه ها تجاری دنیا مثل نیویورک و ابوظبی از روبات ها برای ساخت و ساز یاری می گیرند.

با مقایسه هزینه ها و زمان صرف شده برای ساخت دیوارها به وسیله انسان و روبات ها، به نظر می رسد در بسیاری از موارد روبات ها پیروز تر هستند. در دیوارهای ساخته شده به وسیله روبات ها ظرافت و هوشمندی در اجرا نیز دیده می گردد. با همه این ها وبات ها در کنار انسان ها به توانایی های ویژه دست یافته اند و نمی توان هوش مصنوعی را مستقل از انسان در نظر گرفت. درواقعحضور مداوم انسان و روبات یک موضوع احتناب ناپذیر است.

اما با توجه به براوردهای اشتغال، سهم نیروی انسانی در کنار نیروی روباتیک رو به افول است. یکی از دیگر مزیت های کار با هوش مصنوعی طراحی سه بعدی بناها و ساختمان های مختلف است.به طور کلی بعضی موارد باعث می گردد اقبال سیستم های روباتیک رو به رشد باشد:

نخست این که سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی و روباتیک امکان پیش بینی شرایط یک پروژه را افزایش می دهند

دوم، صنعت با پذیرش و تقویت فناوری های مختلف، اولویت های مالی را تعیین می نماید و ابزارها و تکنیک ها را به طور گسترده تری استفاده می نماید

سوم، صنعت با یاری هوش مصنوعی می تواند ارزیابیهای عملکرد پروژه را تقویت کند. خطرات مالی تکنولوژی های تازه را کاهش دهد و هزینه و سود را در برابر یکدیگر قرار دهد

منبع: انتخاب

به "روبات ها پروژه های عمرانی دنیا را تسخیر می نمایند؟ ، از کاهش هزینه ها تا افزایش دقت طراحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات ها پروژه های عمرانی دنیا را تسخیر می نمایند؟ ، از کاهش هزینه ها تا افزایش دقت طراحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید