خبرنگاران تهدید جدید ترامپ علیه کشورها به تحریم صدور ویزا

به گزارش وبلاگ زندگی، تهران- خبرنگاران- دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد، برای اتباع کشورهایی که از پذیرش شهفرایندان بازگردانده شده آنها از آمریکا خودداری نمایند یا فرایند پذیرش آنها را به تاخیر اندازند، ویزا صادر نخواهد کرد.

خبرنگاران تهدید جدید ترامپ علیه کشورها به تحریم صدور ویزا

به گزارش تارنمای هیل، ترامپ روز آدینه با صدور حکمی تهدید خود به تحریم صدور ویزا را به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا عنوان کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در یادداشتی خطاب به وزارت امور خارجه و وزارت امنیت ملی (DHS) دستور داد، اقدام دولت ها در خودداری از پذیرش اتباع خارجی شامل شهفرایندان، اتباع یا ساکنان آن کشورها را به دنبال درخواست برای پذیرش آنها یا تاخیر در عملیات وزارت امنیت ملی آمریکا برای واکنش به همه گیری کرونا گزارش دهند.

طبق این یادداشت، وزارت امور خارجه آمریکا هفت روز بعد از آگاهی از اقدام چنین دولت هایی، طرح اولیه تحریم ویزا به موجب دستور اجرایی ترامپ در دی ماه (ژانویه) گذشته را شروع خواهد نمود.

این تحریم ها ممکن است لغو شوند؛ البته در صورتی که وزارت امنیت ملی به این نتیجه برسد که کشور هدف تحریم بدون تاخیر غیرمنطقی پذیرش شهفرایندانی را که از آمریکا بازگردانده شده اند، شروع نموده است.

در حکم ترامپ آمده است: چنین کشورهایی که بدون دلیل از پذیرش شهفرایندان خود خودداری می نمایند یا در فرایند پذیرش آنها تاخیر می اندازند، سلامت عمومی آمریکایی را به خطر می اندازند که این قابل قبول نیست.

به نوشته هیل، وزارت امور خارجه و امنیت ملی آمریکا به درخواست این رسانه برای پاسخگویی درباره اینکه چه چیزی باعث شد ترامپ چنین دستوری را صادر کند و اینکه آیا کشور خاصی هدف است، خودداری کردند.

منتقدان می گویند، اقدامات ترامپ برای مقابله با شیوع ویروس کرونا کافی نبوده است آن هم در حالی که رئیس جمهوری آمریکا مدعیست اقدامات سختگیرانه ای را اعمال نموده است.

ترامپ پیشتر نیز با تهدید صدور ویزا و دیگر اقدامات در ممنوعیت سفر اتباع خارجی، کشورها را تحت فشار قرار داده است.

بر اساس آمار وزارت امور خارجه آمریکا، هماهنگی برای بازگرداند 56 هزار و 385 نفر از آمریکایی ها از 101 کشور دنیا را از ژانویه(دی ماه 98) گذشته تا به امروز انجام داده است و به نظر می رسد بازگرداندن شهفرایندان این کشور از سراسر دنیا، به اولویت دولت ترامپ تبدیل شده است.

2023

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تهدید جدید ترامپ علیه کشورها به تحریم صدور ویزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تهدید جدید ترامپ علیه کشورها به تحریم صدور ویزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید