فراوری کیت تشخیص سویه امیکرون کرونا به وسیله دانشمندان ایرانی

به گزارش وبلاگ زندگی، مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت گفت: شرکت سلامت الکترونیک برکت پیروز به فراوری کیت تشخیص سریع کرونا مبتنی بر آنتی ژن با هرگونه جهش پیچیده شده است.

فراوری کیت تشخیص سویه امیکرون کرونا به وسیله دانشمندان ایرانی

سید سجاد مروجی، مدیرعامل شرکت سلامت الکترونیک برکت، در گفت وگو باوبلاگ زندگی، گفت: شرکت سلامت الکترونیک برکت از سال گذشته، در کارخانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت خود را در زمینه فراوریات محصولات سلامت محور از جمله محصولات کرونا آغاز نموده، این شرکت اولین مجموعه در کشور بود که توانست فراوری کیت های تشخیص سریع کرونا را مبتنی بر آنتی ژن داشته باشد.

او توضیح داد: این کیت ها توانستند از 700 میلیون دلار واردات کیت از کشور کره جنوبی جلوگیری نمایند و به نوعی اشتغال زایی نیز برای کشور ایجاد نمایند.

او اضافه کرد: مجموعه شرکت سلامت الکترونیک برکت همچنان در کارخانه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مستقر است و بر روی کیت های جدیدی پیرو کیت های قبلی و به منظور کاهش هزینه و تسریع تشخیص کرونا ساخته شده است، وجه تمایز این کیت شناسایی کردن هر نوع جهش کرونا مثل جهش سویه امیکرون است، بعلاوه این کیت برای اولین بار در جهان فراوری شده است.

مروجی ادامه داد: این کیت بر پایه S و N است و همزمان اسپایک روی نوکلئیک اسید را شناسایی می نماید، بعلاوه برای فراوری این کیت مجوزهای لازم از وزارت بهداشت دریافت شده است و به زودی این کیت با هزینه بسیار پایین و زمان پاسخگویی سریع تر در سراسر کشور به عنوان کیت تشخیص سریع امیکرون مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "فراوری کیت تشخیص سویه امیکرون کرونا به وسیله دانشمندان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری کیت تشخیص سویه امیکرون کرونا به وسیله دانشمندان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید