تداوم فعالیت ها برای مرکز کتاب شدن سمنان بخشی از توسعه فرهنگی است

به گزارش وبلاگ زندگی، شهردار سمنان گفت: فعالیت های توسعه کتابخوانی و شرکت در هشتمین دوره انتخاب مرکز کتاب ایران به عنوان بخشی از توسعه زیرساخت های فرهنگی تداوم می یابد.

تداوم فعالیت ها برای مرکز کتاب شدن سمنان بخشی از توسعه فرهنگی است

وبلاگ زندگی از سمنان - سید علی مرتضی نژاد گفت: عوامل و فعالیت های اجرا شده در فرایند انتخاب سمنان به عنوان مرکز کتاب ایران قابل تقدیر است و باید تداوم یابد.

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیربنای اصلی توسعه شهری است و اجرای برنامه های فرهنگی موجب حفظ سنت ها و هویت فرهنگی می گردد.

یکی از اهداف فرهنگی فعالیت های شهرداری سمنان ترغیب و تشویق شهروندان به مطالعه و کتابخوانی است که تا به امروز شهرداری به وسیله یاری های مادی و معنوی به کتابخانه های عمومی و تخصصی و بعلاوه دایرکردن کتابخانه تخصصی بچه ها و بزرگسالان به نام های رنگین کمان و باران، به تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان و کارکنانِ خود کوشیده است و باید در این راه بر کوشش های خود بیفزاید.

دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان فعالیت های خوبی برای احراز این عنوان داشت که نشاندهنده توانایی های فرهنگی و هم افزایی دستگاه های متولی و سازمان های مردم نهاد بود.

سمنان در دوره قبل جشنواره مرکز کتاب ایران پیروز شد برای اولین بار در لیست پنج شهر خلاق کتاب ایران قرار گیرد. در نهایت سنندج به عنوان شهر مرکز کتاب ایران انتخاب و از سمنان برای کوشش و طرح های مطلوب در این زمینه تقدیر شد.

نامزدی شهر های استان برای معرفی به عنوان مرکز کتاب در دوره آینده، با منظره 160 برنامه، از رویکرد های دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تداوم فعالیت ها برای مرکز کتاب شدن سمنان بخشی از توسعه فرهنگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فعالیت ها برای مرکز کتاب شدن سمنان بخشی از توسعه فرهنگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید