اگر سفرکردید؛ این نکات را رعایت کنید

به گزارش وبلاگ زندگی، دکتر مسعود مردانی دشتی؛ فوق تخصص بیماری های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با حضور در برنامه در انتهای الوند درمورد کرونا توضیحاتی ارائه داد.

اگر سفرکردید؛ این نکات را رعایت کنید

به گزارش خبرنیوز؛ در ادامه مهم ترین بخش این گفت و گو را می خوانید.

♦به همه کسانی که سفر نموده اند توصیه می کنم حداقل دورهمی های شلوغ نداشته باشند تا دچار بحران بعد از تعطیلات نشویم.

♦مردم به سفر رفته اند اما در ایام سفر باید پروتکل ها را رعایت نمایند. تنها نگرانی ما افزایش مبتلایان به کرونا بعد از سفرها و تعطیلات است.

♦مراکز خرید در شهرهای مسافر پذیر بدترین مکان برای انتقال کرونا است؛ مسافران باید رفتن به مراکز خرید را کنسل نمایند.

♦تعدادی از مردم به کرونا مبتلا شده اند؛ عمدتا این افراد تکرار کرونا را یا ندارند یا شدت کمتری دارند.

♦نداشتن استرس و استفاده غذا های مفید در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است؛ هنگام مسافرت نیز به این نکته توجه کنید.

♦تب، تنگی نفس، بدن درد و آبریزش بینی از علائم مهمی است که مسافران با دیدن این نشانه ها باید به مراکز درمان مراجعه نمایند.

♦هر فردی بعد از تماس با فرد دیگر متوجه شد یکی از آن ها دچار کرونا بوده قطعا باید به مبتلا شدن شک کند حتی اگر بدون علامت باشد، مگر خلاف این موضوع ثابت گردد.

♦با مشاهده کوچک ترین علائم هنگام تعطیلات که مراجعه به پزشک سخت است باید فرد خود قرنطینه گردد تا دیگر افراد را مبتلا نکند.

♦دست ها را حتی اگر با شیء تماس نداشت، باید با آب و صابون شسته گردد، در سفرها باید خیلی بیشتر از قبل پروتکل ها رعایت گردد، دیده می گردد بعضی در سفر استفاده از ماسک را فراموش می نمایند که توصیه می کنم هرگز بدون ماسک تردد ننمایند.

بیشتر بخوانید:

♦در مراکز خرید فاصله اجتماعی رعایت نمی گردد و دیدن این صحنه ها نگرانی کادر درمان را بیشتر می نماید؛ از مردم خواهش می کنم فاصله فیزیکی و پروتکل بهداشتی را به طور کامل رعایت نمایند؛ اگر کمی به فکر نزدیکان و عزیزان و کادر درمان باشیم باید سعی کنیم فشار درمانی را برای آن ها کمتر کنیم نه اینکه دغدغه ها را بیشتر.

♦از افرادی که هنوز برنامه ای برای سفرنوروزی ندارند خواهش می کنم سفر نروند؛ بعضی مسافرت خود را شروع نموده اند و حتی به مقصد رسیده اند، بگذارید حداقل مسافرت ها کمتر باشد تا بعد از تعطیلات شاهد پر شدن تخت های بیمارستانی نباشیم.

♦همه مردم دوست دارند به مهمانی بروند و در کنار خانواده باشند؛ اما باید زنجیره انتقال بیماری قطع گردد تا مردم با خیال راحت به دورهمی و سفر بروند.

منبع: توریسم آنلاین

به "اگر سفرکردید؛ این نکات را رعایت کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سفرکردید؛ این نکات را رعایت کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید