الکاظمی: شبح جنگ را از عراق دور کردیم

به گزارش وبلاگ زندگی، نخست وزیر عراق در سخنانی گفت دولت وی توانسته توازن خوبی در محیط داخلی و خارجی عراق ایجاد نموده و شبح جنگ را از این کشور دور کند.

الکاظمی: شبح جنگ را از عراق دور کردیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ زندگی، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز (سه شنبه) در مراسم امضای توافقنامه ساخت فرودگاه بین المللی الناصریه گفت که دولتش توانسته دستاورد های مهمی علی رغم محدودیت هایی که مدعی آن بود، داسته باشد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، الکاظمی در این مراسم در سخنانی گفت که دولت عراق توانسته در سال های گذشته تهدیدات بزرگی را پیش سر بگذارد و گام های مهمی را در جهت اصلاحات بردارد و مدعی شد که عراق از طریق سیاست های دولت وی در راستا صحیح حرکت می نماید.

او اضافه نمود: پس از گذشت یک سال از رأی اعتماد مجلس به دولت، مردم ما مسائل زیادی را از سر گذراندند و سال ها و دهه های متوالی موجب تخریب و نابودی عراق شده و مسائل و درد های زیادی را به مردم تحمیل نموده است و ما توانستیم اساس راستا اصلاح و تغییر را ایجاد نموده و تغییرات را شروع کنیم و آینده روشنی را پیش روی جوانان عراق قرار دهیم.

نخست وزیر عراق سپس تأکید کرد که دولت وی توانسته شبح جنگ را از سر عراق دور کند و سیاست داخلی متوازنی را در پیش بگیرد و همزمان با همه همسایه ها و طرف های بین المللی همکاری کند.

الکاظمی در انتها مخالفان خود را کسانی دانست که هدفشان به دست آوردن دولت است و او به سخنان آن ها گوش نخواهد کرد و منافع عراق را در اولویت قرار می دهد.

این سخنان الکاظمی در حالی است که فعالیت نظامیان آمریکا و سفارت این کشور در عراق همچنان محل انتقاد گروه های سیاسی است و هفته گذشته یکی از نمایندگان مجلس عراق با انتقاد از تداوم نقض حاکمیت این کشور توسط سفارت آمریکا و کوشش های موجود برای هدف قراردادن سازمان الحشد الشعبی گفت که مجلس نخست وزیر و اعضای کابینه او را برای شرح فراخواهد خواند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "الکاظمی: شبح جنگ را از عراق دور کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکاظمی: شبح جنگ را از عراق دور کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید