اختصاصی سازی معابر ممنوع، جمع آوری درهای غیرمجاز کوچه ها و بن بست های شمال تهران

به گزارش وبلاگ زندگی، شهردار منطقه یک تهران اطلاع داد: درهای غیر مجاز در ورودی معابر، کوچه ها و بن بست های شمال تهران در راستای سهولت و جلوگیری از اختلال در تردد شهروندان، رسیدگی به مطالبات شهروندان و رعایت عدالت اجتماعی جمع آوری می گردد.

اختصاصی سازی معابر ممنوع، جمع آوری درهای غیرمجاز کوچه ها و بن بست های شمال تهران

به گزارش وبلاگ زندگی، صبح امروز با حضورحمیدرضا حاجوی شهردار منطقه یک و محمد حسین جعفری معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه یک (الهیه)، درهای شاقتصادی و جنوبی خیابان شهید قاسمی (گلستان) درمحله اقدسیه جمع آوری و 840 متر برطرف انسداد شد.

در این بازدید شهردار منطقه یک در جمع تعدادی از اهالی این خیابان گفت: این اقدام از طریق بعضی ساکنان در راستای ویژه شدن، تبعیض و ارزش اضافه نموده فزاینده ملک خود در کوچه های اختصاصی صورت گرفته است که هر گونه انسداد و کنترل معابر مرتبط با موضوعات امنیتی احتیاج به اخذ مصوبه شورای امنیت کشور (شاک) را دارد که در مورد این خیابان هیچ گونه مصوبه ای موجود نیست.

وی اضافه نمود: این اقدام قانونی در اجرای تبصره یک ذیل بند دو ماده 55 قانون شهرداری مصوب 1334 با اصلاحات و الحاقات بعدی ، بعلاوه تبصره شش ماده 96 قانون شهرداری که معابر و کوچه های عمومی ملک عمومی محسوب و در مالکیت شهرداری هستند و مستند به ماده 46 آیین نامه اقتصادی شهرداری ها حفظ و حراست از اموال عمومی و مهیا ساختن برای استفاده عموم از وظایف شهرداری مشخص شده است مبنی بر اینکه سد معابر عمومی ممنوع و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در برطرف موانع موجود و آزاد نمودن این معبرها از طریق مامورین خود راسا اقدام کند.

حاجوی اضافه نمود : طومار اهالی کوی شهید قاسمی به شورای اسلامی شهر تهران در سال 1399 و بعلاوه تماس های متعدد شهروندان با سامانه های نظارتی مبنی بر خروج این خیابان از انحصار بسیار زیاد بوده و شهرداری منطقه یک در راستای احقاق حقوق عامه و پس از جلسات متعدد و اخطار های لازم اقدام قانونی را به عمل آورد.

حاجوی تاکید نمود: موضوع لزوم برطرف انسداد از خیابان اصلی با 5 ابلاغ قانونی از سوی شهرداری به امنای خیابان در اسفندماه 1400 طی سه جلسه با حضور شهردار ناحیه ، کلانتری 123 نیاوران با هیئت امنای ساکنین مطرح و مهلت های لازم داده شد که نتیجه ای دربرنداشت که در ابلاغیه رئیس پلیس هدایت و رانندگی تهران بزرگ به شهرداری تهران مبنی بر نصب موانع فیزیکی در معابر، در بهمن ماه 1400 مجدد از شهرداری برای اعمال قانون مطالبه شده است .

بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه یک، در تاریخ 15 خرداد 1399 رئیس وقت کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران بازگشت به طومار اهالی محله کوی شهید قاسمی گلستان در نامه ای به شهرداری منطقه یک، خواهان برطرف و جمع آوری درهای آهنی خیابان گلستان اقدسیه را خواهان شده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اختصاصی سازی معابر ممنوع، جمع آوری درهای غیرمجاز کوچه ها و بن بست های شمال تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاصی سازی معابر ممنوع، جمع آوری درهای غیرمجاز کوچه ها و بن بست های شمال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید