آمازون برای اولین بار سیستم عامل مک او اس را به سرویس های وب آمازون (AWS) می آورد

به گزارش وبلاگ زندگی، آمازون برای اولین بار سیستم عامل مک او اس را به سرویس های وب آمازون (AWS) می آورد. مک مینی اپل درون Elastic Compute Cloud یا EC2 آمازون در دسترس قرار می گیرد و توسعه دهندگان می توانند روی آن اپ های مخصوص آیفون، آیپد و مک را توسعه دهند.

آمازون برای اولین بار سیستم عامل مک او اس را به سرویس های وب آمازون (AWS) می آورد

به گزارش وبلاگ زندگی به نقل از دیجیاتو،معرفی این سرویس برای توسعه دهندگان مزیت های زیادی به همراه دارد، چرا که آن ها به یک سرویس ابری عظیم برای اجرای Xcode و ابزارهای سوئیفت دسترسی پیدا خواهند کرد و دیگر نیازی به ماشین های مک جداگانه برای نگهداری از آن ها نخواهند داشت. هزینه ساعتی استفاده از این سرویس جدید برابر 1.083 دلار است که به صورت ثانیه ای محاسبه می گردد.

آمازون برای نسخه ابری مک او اس از کامپیوترهای مک مینی مجهز به پردازنده اینتل استفاده خواهد نمود. هر مک مینی از پردازنده نسل هشتم اینتل Core i7 و 32 گیگابایت رم بهره می برد و توسعه دهندگان می توانند سیستم عامل های موهاوی و کاتالینا را انتخاب نمایند.

در آینده سرویس آمازون از سیستم عامل مک او اس بیگ سور نیز پشتیبانی خواهد نمود. این کمپانی می خواهد سال آینده امکان استفاده از مک مینی جدید مجهز به چیپ اپل M1 را هم برای توسعه دهندگان فراهم کند.

از امروز توسعه دهندگان در بعضی نقاط دنیا شامل ایالت های اوهایو، اورگن و ویرجینیا آمریکا، ایرلند در اروپا و سنگاپور در آسیا به این سرویس دسترسی پیدا خواهند کرد.

در حالی که پیش از ارائه این سرویس از سوی AWS توسعه دهندگان می توانستند برای دسترسی ابری به مک او اس به سراغ کمپانی هایی مانند Macstadium بروند، همواره ابهاماتی درباره توافقنامه مجوز سیستم عامل از سوی اپل وجود داشت. این کمپانی اخیرا با یک آپدیت برای تواقفنامه مجوز سیستم عامل بیگ سور، چنین موضوعی را واضح تر از گذشته نموده است.

هم اکنون می توان سخت افزار و نرم افزار اپل را به افراد یا سازمان ها برای سرویس های توسعه دهنده مجاز اجاره داد، البته مدت آن باید حداقل 24 ساعت مداوم باشد. آمازون به این محدودیت 24 ساعته پایبند است و نمی توان از نمونه های آن به عنوان بخشی از یک Auto Scaling Group استفاده کرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "آمازون برای اولین بار سیستم عامل مک او اس را به سرویس های وب آمازون (AWS) می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمازون برای اولین بار سیستم عامل مک او اس را به سرویس های وب آمازون (AWS) می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید