آماده سازی موسیقی سریالی در ژانر وحشت با فضای روز های کرونایی

به گزارش وبلاگ زندگی، مهیار علیزاده آهنگساز جوان از آماده سازی قطعه ای برای یک سریال در ژانر وحشت اطلاع داد که با فضای این روز های کرونایی جامعه هم سنخ شده است.

آماده سازی موسیقی سریالی در ژانر وحشت با فضای روز های کرونایی

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ زندگی، مهیار علیزاده که مهمان منصور ضابطیان در برنامه پنجشنبه آدینه بود، آدینه شب 11 مهر در پاسخ به این پرسش که اوضاع موسیقی را در زمان همه گیری کرونا چطور ارزیابی می نماید، گفت: به شخصه برای من فرصتی ایجاد کرد تا بتوانم به کار های نیمه تمام و پروژه های عقب افتاده ام سر و سامانی بدهم و پیش فراوری یکی دو تا از کار های جدیدم را شروع کردم.

وی اضافه نمود: قطعه ای را به صورت آزمایشی برای سریالی با ژانر ترس و وحشت آماده نموده بودم که نهایی شد، ولی چند وقت پیش از آنجایی که علاقه خاصی به این قطعه داشتم، در حال مرور آن با خودم بودم که ناگاه احساس کردم فضای این قطعه هم سنخ فضای امروز کرونایی جامعه هست.

علیزاده بیان نمود: به همین جهت این قطعه بی کلام را دوباره ویرایش کردم و ساختم، جالب آن که مورد تقدیر و تحسین یکی از ارگان های سازمان سلامت جهانی هم نهاده شد، اما با توجه به شرایط نامساعد و مسائل کشور پس از کرونا حتی کوچکترین صحبتی در خصوص آن در فضای مجازی نکردم. امیدوارم هر چه زودتر این بیماری رخت برکند، ولی مطمئنا من برایش دیگر قطعه ای نخواهم ساخت.

این آهنگساز جوان درباره علت استقبال بیشتر مخاطبان از آلبوم دخت پری وار که با صدای علیرضا قربانی اجرا شد، اینگونه شرح داد: من و علیرضا قربانی در آلبوم حریق خزان نیز همکاری داشتیم که مورد استقبال بسیاری از هنر دوستان نهاده شد، اما در آلبوم دخت پری وار قطعه ای از سریال پرده نشین با همین نام جای گرفت که باعث شد این قطعه در هنگام پخش به کرات شنیده گردد علی الخصوص که این بار مخاطبین در انتظار شنیدن آلبومی دیگر از همکاری من و علیرضا بودند.

وی ادامه داد: شاید از دیگر دلایل قوت آن آلبوم ها آزادی بی حد و حصر من در ساخت موسیقی ام بود که حال چنین اتفاقی دیگر رخ نمی دهد، در آن موقع که من درگیر ساخت آلبوم حریق خزان بودم تمام فکر و ذکرم بر قطعات بود، ولی متاسفانه امروز به مسائلی نظیر اینکه جامعه چه برخوردی با قطعات من خواهد داشت فکر می کنم که باعث تقابل روحی من و جامعه ام می گردد.

نامزد دریافت جایزه بهترین موسیقی تیتراژ فیلم و سریال برای سریال پرده نشین در پانزدهمین جشن حافظ با ابراز تاسف از نگاه اغراق آمیز مخاطب به مسائل و حاشیه های ایجاد شده یادآور شد: کافی است یک عنصر نامطلوب در اثر هویدا گردد، این باعث می گردد هنرمند نتواند به صورت بکر و هنری به سوژه و موضوع خود بپردازد خصوصا که در این مواقع خواننده خود را در موضوع دخالت نخواهد داد، همانطور که در سینما تمام تیر ها رو به سیبل کارگردان است در موسیقی نیز تمام اشکالات را منتسب به آهنگساز می دانند. همین امر باعث میگردد پای شما برای قدم های دیگر سست گردد و از آن به بعد با احتیاط بیشتری به جلو بروی.

برنده جایزه باربد بهترین آهنگسازی موسیقی ایرانی با کلام در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر برای آلبوم دخت پری وار علت انتخاب شعر زیبای دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن را در این قطعه چنین بیان نمود: تمام قطعات این آلبوم به جز دو الی سه قطعه به انتخاب خود علیرضا قربانی بود و او درخواست ساخت موسیقی برای این اشعار را به من داد، هر چند قطعه صبح آزادی که شعر آن سروده اقای ابتهاج است بیشتر مورد علاقه من است، ولی شعر آقای اسلامی از مدت ها پیش علیرضا قربانی را به خود درگیر نموده بود و حتی برخی اوقات آن ها را با خود زمزمه میکرد. جالب آن که ما تا چند دقیقه قبل از انتشار آلبوم حتی اسم آلبوم را هم نمی دانستیم، ولی الحق که اسم زیباییست.

پنجشنبه آدینه با اجرای منصور ضابطیان و به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و آدینه ساعت 22 همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت این شبکه رادیویی پخش می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آماده سازی موسیقی سریالی در ژانر وحشت با فضای روز های کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده سازی موسیقی سریالی در ژانر وحشت با فضای روز های کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید