گلدیان مقصدی برای خاص پسندان!

به گزارش وبلاگ زندگی، خبرنگاران: اگر دنبال یک مکان بکر برای بهارگردی هستید گلدیان مقصدی خاص و فوق العاده است.گلدیان در تمام فصل های سال میزبان گردشگران است و طبیعت سبز و چشمگیر و پاکی بی نظیرهوای این روستا خاطره ای رویایی برای کسانی است که شلوغی شهر کلافه اند.

گلدیان مقصدی برای خاص پسندان!

به گزارش وبلاگ زندگی، روستای گلدیان در شهرستان رودبار استان گیلان واقع است. این روستا یکی از خوش آب و هواترین منطقه ها شمال کشور ایران و محبوب گردشگران است. گیلان است و دشت های مملو از سوسن چلچراغ و گلدیان هم مستثنی نیست.

گلدیان در تمام فصل های سال میزبان است و طبیعت سبز و چشمگیر و پاکی بی نظیرهوای این روستا خاطره ای رویایی برای کسانی است که شلوغی شهر کلافه اند.

در بهار پوشش گیاهی خاص و خیره کننده ای تمام این روستا را در بر می گیرد و گلدیان با برکه ها و منظره ها دلچسبش هم فال است و هم تماشا . تا می توانید گردش کنید و برای ثبت لحظات فراموش نشدنی آن عکاسی کنید.

اگر از مسیر برکه ها به سمت ارتفاعات بروید، می توانید قله آسمان سرا را ببینید و وقتی که به این قله برسید، خستگی شما به طور کامل در می رود. در واقع قله آسمان سرا برترین منطقه تماشای روستای گلدیان است .

رستوران های روباز مشهد

رستوران های نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

قله آسمان سرا در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار گرفته است و حدود 15 کیلومتر از روستا فاصله دارد. مسیر رسیدن به این قله بسیار زیبا و لذت بخش است و شما در این مسیر می توانید جاذبه ها و پوشش های گیاهی منحصر به فردی را ببینید. در مسیر رسیدن به این قله، برکه های بسیار زیادی وجود دارند.

وزش باد در این قله کمی بیشتر است و شدت آن بین 20 الی 90 کیلومتر در ساعت می باشد. اگر بخواهید از سمت روستا به سمت قله آسمان سرا کوهنوردی کنید، یک مسیر 6 ساعته خواهید داشت که به هیچ عنوان در این مسیر خسته نمی شوید زیرا زیبایی این مسیر تمام خستگی را از تن شما می گیرد.

چطور برویم ؟

برای رفتن به این روستا راه های مختلفی وجود دارد اما برترین مسیر آن از سمت رودبار به سمت جایگاه توربین های بادی می باشد. مسیر رودبار تا توربین های بادی یک مسیر کوهستانی و زیبا است که آسفالت کشی شده است و این مسیر حدود 3 کیلومتر می باشد. بعد از رسیدن به توربین های بادی، حدود 200 متر بالاتر می رویم که در این قسمت به یک دوراهی می رسیم و بعد از آن باید به سمت چپ برویم.

در این مسیر بعد از تماشا آموزش و پرورش شهرستان رودبار، به سمت راست می رویم که در این مسیر پیچ و خم های بسیاری را می بینیم. در این مسیر پر پیچ و خم، خانه های مسکونی را می بینیم که باید از آن ها نیز گذر کنیم تا به سمت توربین های بادی برسیم که این مسیر دارای شیب ملایمی نیز می باشد. این مسیر زیبا دارای طبیعت بسیار چشم نوازی می باشد و در آن می توانید درختان ازگیل، آلوچه وحشی، راش و توسکا را ببینید.

اگر دنبال سوغاتی خریدن هستید زیتون و فرآورده های آن مثل روغن و صابون زیتون اعلا سوغات گلدیان است.

منبع: توریسم آنلاین

به "گلدیان مقصدی برای خاص پسندان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلدیان مقصدی برای خاص پسندان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید