کره جنوبی اولین مدارگرد ماه را به فضا پرتاب کرد

به گزارش وبلاگ زندگی، موشک فالکون 9 شرکت اسپیس ایکس، مدارگرد کره جنوبی را به فضا پرتاب کرد.

کره جنوبی اولین مدارگرد ماه را به فضا پرتاب کرد

به گزارش وبلاگ زندگی، مدارگرد راستایاب ماه کره جنوبی (KPLO) بر فراز یک موشک فالکون 9 (Falcon 9) شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) بلند شد و نخستین ماموریت کره جنوبی را در اعماق فضا شروع کرد تا زمینه را برای کوشش های جاه طلبانه تر در ماه فراهم کند.

مقامات مؤسسه تحقیقات هوا و فضا کره جنوبی (KARI) در بیانیه ای اعلام کردند: مدارگرد راستایاب ماه که با نام دانوری (Danuri) نیز شناخته می گردد، نخستین گام برای اطمینان یافتن از توانایی اکتشاف فضایی و تایید آن است.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، به فرود رباتیک روی ماه تا سال 2030 منتهی خواهد شد و این نقطه عطف بسیار بزرگی برای کره جنوبی خواهد بود. در ادامه بیانیه KARI آمده است: اکتشاف در ماه، به افزایش فناوری های فضایی کره جنوبی، افزایش ارزش های این کشور و برانگیختن غرور ما ختم خواهد شد.

فالکون 9 از یک سکوی پرتاب در پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال (Cape Canaveral) فلوریدا برخاست. دو مرحله موشک، 2.5 دقیقه پس از پرتاب از هم جدا شدند و راستا خود را طی کردند. مرحله نخست برای فرود دقیق روی سکوی فرود شناور اسپیس ایکس، 9 دقیقه پس از بلند شدن پایین آمد.

مرحله دوم به حمل مدارگرد در آسمان ادامه داد و هنوز راه درازی را در پیش دارد. این مدارگرد، یک راستا طولانی و پر پیچ و خم را به سمت ماه در پیش خواهد داشت و در نهایت در اواسط دسامبر به مدار ماه خواهد رسید.

منبع: فرارو

به "کره جنوبی اولین مدارگرد ماه را به فضا پرتاب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی اولین مدارگرد ماه را به فضا پرتاب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید