مخالفت نمایندگان با استعفای روسای قوای مقننه و قضاییه پیش از انتخابات

به گزارش وبلاگ زندگی، تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعفای 6 ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری از سوی روسای قوای مقننه و قضائیه در صورت تمایل به نامزدی، مخالفت کردند.

مخالفت نمایندگان با استعفای روسای قوای مقننه و قضاییه پیش از انتخابات

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در ادامه اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با پیشنهاد روح الله ایزدخواه، نماینده مردم تهران مبنی بر استعفای روسای قوای مقننه و قضائیه در صورت تمایل به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، 6 ماه پیش از انتخابات با 56 رای موافق، 160 رای مخالف و 5 رای ممتنع مخالفت کردند.

ایزدخواه درباره این پیشنهاد گفت: روسای قوه مقننه و قضائیه پیش از انتخابات ریاست جمهوری صاحب تریبون هستند و می توانند از این تریبون و رسانه استفاده حداکثری را انجام دهند و این امر ممکن است سبب ایجاد تبعیض گردد.

وی اضافه کرد: اگر روسای دو قوه در انتخابات مغلوب شوند، صندلی آنها تضعیف می گردد. از طرفی در فضای جامعه نیز ممکن است گفته گردد رییس قوه از صندلی خود سوء استفاده نموده است.

علیرضا ورناصری قندعلی، نماینده مردم مسجد سلیمان در موافقت با این پیشنهاد گفت: بایداز گذشته عبرت گرفته گردد. صندلی قوه مقننه و قضائیه در کشور کمتر از رییس جمهور نیست و بهتر است نمایندگان به این پیشنهاد رای مثبت دهند.

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مخالفت با این پیشنهاد گفت: شورای نگهبان در خصوص صلاحیت ها به همه این مسائل رسیدگی می نماید و ما نمی توانیم پیش داوری کنیم که ممکن است رییس قوه از تریبون به سود خود استفاده کند. از طرفی تجارب رئیس قوه برای او حسن است. همچنین در صورتی که این موضوع محقق گردد، در این 6 ماه چه فردی باید به کار این دوقوه رسیدگی کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مخالفت نمایندگان با استعفای روسای قوای مقننه و قضاییه پیش از انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت نمایندگان با استعفای روسای قوای مقننه و قضاییه پیش از انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید