فستیوال ها و رویدادهای مهم باکو کدامند؟

به گزارش وبلاگ زندگی، میراث فرهنگی، فرهنگ غنی، غذاهای خوش طعم، خرید و تفریح. اینها چیزهایی است که باعث شده هواداران فستیوال خرید شهر باکو هر سال نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته باشند. در سال 2017، بیش از 250 هزار توریست در این فستیوال شرکت نموده اند. چرا شما هم سال جاری یکی از این توریستان نباشید؟ این مطلب را بخوانید و تصمیم بگیرید به جز فستیوال خرید دوست دارید در کدام یک از فستیوال های دیگر باکو شرکت کنید.

فستیوال ها و رویدادهای مهم باکو کدامند؟

فستیوال بین المللی جاز در باکو

موسیقی جاز در آذربایجان بسیار پرطرفدار است و هواداران این سبک موسیقی هر سال در فستیوال ها و کنسرت های مختلف به پیشرفت جاز در فرهنگ آذربایجان بعد از شوروی ادای احترام می نمایند. در فستیوال جاز شهر باکو، گروه ها، باندها و موزیسین های مختلف دور هم جمع می شوند تا با شرکت در این فستیوال عشق و علاقه شان را به موسیقی جاز جشن بگیرند.

نمایشگاه بین المللی غذای دریایی و صنعت شیلات دریای خزر

هر سال در ماه می (اردیبهشت و خرداد) نمایشگاهی از غذاهای دریایی و صنعت شیلات در آذربایجان برپاست. هدف از این نمایشگاه نمایش پتانسیل های کنونی و آینده این کشور در صنعت شیلات در منطقه دریای خزر است. محصولات دریایی متنوع محلی، یخ زده، فرآوری شده و شناخته شده و تجهیزات مرتبط با این صنعت در این نمایشگاه برای علاقه مندان به ماهیگیری، توزیع نمایندگان، تولیدنمایندگان و مصرف نمایندگان به نمایش در می آید.

غذای جهانی آذربایجان

هدف این فستیوال کوشش برای نمایش نقش آذربایجان در بازار جهانی غذاست؛ نقشی که نه تنها نیازهای داخلی و محلی را برآورده می سازد، بلکه جوابگوی نیازهای جهانی و تخصصی هم هست. در این نمایشگاه محصولات متنوع لبنی، بسته بندی شده، یخ زده، سبزیجات و فرآورده های گوشتی عرضه می گردد.

فستیوال خرید باکو

دومین فستیوال خرید باکو از 15 اکتبر (ماه مهر) تا 15 نوامبر (ماه آبان) شروع می گردد. رویدادی که شهر باکو در آذربایجان را به مرکز داد و ستدی بین المللی تبدیل می نماید، جایی که فرصت های منحصر به فرد و امکان خریدهای مفید را فراهم می نماید. اهالی خرید از این نوع رویدادهای فستیوال خرید بسیار استقبال می نمایند. دومین فستیوال خرید باکو هم هواداران زیادی دارد.

جشن ملی نوروز در آذربایجان

بزرگ ترین جشن آذربایجان روزها ادامه دارد، اما روزهای اصلی آن در زمان برابری شب و روز است (شب 20 تا 21 ماه می در تقویم میلادی). این زمان نمایانگر جشن سال نوی شمسی ایرانی و از راه رسیدن بهار است. مراسم سنتی جشن نوروز در باکو شامل پختن نوعی غذای برنجی خاص و پریدن از روی آتش برای تزکیه روح در چهارشنبه آخر سال پیش از فرارسیدن نوروز است. اهالی باکو این جشن را با پایکوبی در میدان ها و اماکن مهم شهر برگزار می نمایند. این پایکوبی ها در جشن روزهای اول و دوم سال نو هم در باکو ادامه دارد.

برگرفته از کتاب lonely planet

ترجمه آزاد: تحریریه وبلاگ زندگی

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "فستیوال ها و رویدادهای مهم باکو کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فستیوال ها و رویدادهای مهم باکو کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید