سه شنبه های بدون خودرو در سراسر ایران اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ زندگی، پویش سه شنبه های بدون خودرو در آذرماه سال 94 از سوی فعالان محیط زیست استان مرکزی مطرح شد، و از آنجا که آرمان های این ایده در راستای وظایف سازمان حفاظت محیط زیست بود مورد حمایت نهاده شد، به همین دلیل نیز سازمان کوشش می نماید تا این ایده در اختیار مردم بیشتری در سراسر کشور قرار گیرد.

سه شنبه های بدون خودرو در سراسر ایران اجرا می گردد

محمد درویش مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به پیغام ساده سه شنبه های بدون خودرو این است که برای اینکه سزاوار زندگی در سرزمینی برخوردار از مواهب متنوع گیاهی و جانوری باشیم، باید تغییرات را از خودمان آغاز کنیم و نباید انتظار داشته باشیم که دیگران سرزمینی را تدارک ببینند که در شان ما باشد. باید نشان دهیم که می توانیم دولت ساز و تغییردهنده در رفتار سایر شهفرایندان، حاکمان و مدیران باشیم برای این کار هم باید از خودمان آغاز کنیم.

درویش با تاکید براینکه پویش سه شنبه های بدون خودرو یک پویش محیط زیستی صرف نیست بلکه یک پویش اجتماعی است که به بهبود شاخص های توسعه سرمایه های اجتماعی یاری می نماید، اضافه نمود:

بدین ترتیب می توانیم شاهد یک فرایند رو به اقتدار در جامعه ایرانی باشیم، در این صورت اعتماد به نفس، اعتماد به هم نوع و صداقت در جامعه ما افزایش می یابد و این جامعه می تواند در بهبود منطقه ای که زندگی می نماید موثر باشد.

اصفهان سرآمد همه استان هاست

درویش با اشاره به اینکه اصفهانی ها توانستند اصلی ترین خیابان این شهر یعنی چهارباغ را در روزهای سه شنبه به پیاده راه تبدیل نمایند، اضافه نمود:

مسئولین اصفهان سعی در وضع قوانین تشویقی دارند تا شهفرایندان بیشتری به این پویش بپیوندند. بعد از اصفهان شهر یزد واقع شده است که از فرماندار تا شهردار این شهر از پویش سه شنبه های بدون خودرو حمایت نموده اند. البته مسئله ای که در شهر یزد داریم این است که بخاطر بعضی باورهای سنتی دوچرخه سواری خانم ها با ممانعت روبرو شده است که امیدواریم این مشکل به سرعت حل گردد.

بعلاوه شهر مریوان، در حمایت از این پویش بالاتر از حد انتظار و در قالب گروه های مختلف عمل نموده است. شهفرایندان مشهد نیز حمایت خوبی از این پویش می نمایند، شهر نیشابور هم عملکرد خوبی داشته و فرماندار و مقامات این شهر با استفاده از دوچرخه تردد می نمایند و قرار است از مهرماه دوچرخه های برقی نیز در این شهر راه اندازی و رونمایی گردد.

در تهران نیز توانستیم منطقه 8 را مجهز به سیستم ایمن دوچرخه سواری کنیم و در بعضی خیابان ها مثل 17 شهریور و 15 خرداد در روزهای سه شنبه هر نوع تردد موتوری را حذف و این مسیرها را تبدیل به پیاده راه کنیم.

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در مهاباد، همدان، رضوانشهر، شیراز و حتی در هرمزگان که با گرمای بسیار بالایی درگیر هستند، حمایت از پویش سه شنبه های بدون خودرو چشمگیر بوده است، اظهار کرد:

برترین عملکرد در بین ادارات کل محیط زیست استان ها، برای استان هرمزگان است که 60 درصد پرسنل آن از خودروهای غیرشخصی استفاده می نمایند.

تا به امروز 10 موسسه اقتصادی اعتباری روی قبض های پرداخت در ای تی ام ها از عبارت سه شنبه های بدون خودرو استفاده می نمایند، بعلاوه شرکت آب منطقه ای تهران بزرگ نیز از سه شنبه های بدون خودرو در قبض های خود استفاده می نماید بعلاوه در حال رایزنی هستیم که شرکت آب و گاز، سازمان مترو و زیباسازی شهر تهران هم به این پویش بپیوندد و پلاکاردهایی برای تبلیغ و حمایت از این پویش منتشر گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "سه شنبه های بدون خودرو در سراسر ایران اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه شنبه های بدون خودرو در سراسر ایران اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید