سایپا چگونه از یک اتفاق تاریخی تلخ فرار می نماید؟

به گزارش وبلاگ زندگی، کمیته استیناف رای کمیته انضباطی در مورد ملاقات پیکان و سایپا را شکست و نتیجه این بازی را به حالت اولیه خود که پیروزی 2 بر یک پیکان بود بازگرداند تا با کسر 3 امتیاز از سایپا، شرایط این تیم بحرانی تر از قبل گردد.

سایپا چگونه از یک اتفاق تاریخی تلخ فرار می نماید؟

سایپا به همراه استقلال، پرسپولیس، سپاهان و ذوب آهن یکی از 5 تیمی است که در تمام ادوار لیگ برتر حضور داشته و در صورت سقوط این تیم به لیگ یک، این اتفاق برای اولین بار در تاریخ این باشگاه روی داده است تا نارنجی ها بعد از 20 سال دست به تاریخ سازی بزنند.

پس از کسر 3 امتیاز در روزهای حساس و رو به خاتمه لیگ برتر، نارنجی پوشان 22 امتیازی شده و با تفاضل گل 9- به رده پانزدهم جدول سقوط کردند تا همراه با ماشین سازی یکی از دو تیمی باشند که در منطقه قرمز قرار دارند.

اگر حداقل امتیازی که ضامن بقای یک تیم در جدول 16 تیمی است را 32 امتیاز در نظر بگیریم، سایپا باید لااقل در 5 بازی به جامانده خود 10 امتیاز (به ازای هر بازی 2 امتیاز) بگیرد که این کار قدری سخت به نظر می آید. هرچند تیم فوتبال سایپا بالفعل ظرفیت کسب این تعداد امتیاز در بازی های به جامانده را دارد، اما فرایند نتیجه گیری آنها در این فصل نشان می دهد کارشان برای رسیدن به این هدف سخت است.

سایپا تا خاتمه فصل باید 5 بار به میدان برود که 3 بازی آنها خارج از خانه و 2 بازی در خانه است که یکی از آنها با استقلال است. شاگردان کمالوند که بحرانی ترین دوران 20 سال اخیر خود را تجربه می نمایند، به ترتیب با ذوب آهن در اصفهان (امشب)، استقلال، گل گهر، آلومینیوم اراک و تراکتور است. آنها با استقلال و آلومینیوم اراک در خانه ملاقات می نمایند و سایر ملاقاتهای شان خارج از خانه است.

کمالوند و شاگردانش برای آنکه نام شان به اسم اولین گروهی که سایپا با آنها از لیگ برتر سقوط کرد در تاریخ فوتبال ایران ثبت نشود، کاری سخت پیش رو دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سایپا چگونه از یک اتفاق تاریخی تلخ فرار می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایپا چگونه از یک اتفاق تاریخی تلخ فرار می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید