سازمان ملل: هزاران سودانی از خشونت های دارفور به چاد گریختند

به گزارش وبلاگ زندگی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز سه شنبه اظهار داشت، بیش از 1800 سودانی به دلیل خشونت های هفته گذشته در دارفور به کشور چاد پناهنده شدند.

سازمان ملل: هزاران سودانی از خشونت های دارفور به چاد گریختند

به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد گفت، پناهجویان که بیشتر آن ها زنان، بچه ها و افراد مسن هستند پس از خشونت های خونینی که از سوم آوریل در دارفور به وقوع پیوست و دستکم 144 کشته برجای گذاشته به چاد پناهنده شدند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از پناهجویان سودانی در چاد فاقد هرگونه امکانات و سرپناهی هستند و در شرایط فاجعه باری به سر می برند.

درگیری های دارفور از هفته گذشته میان ستیزه جویان و اعضای قبیله مسالیت شروع شد و صبح امروز در سراسر شهر الجنینة گسترش یافت.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، از سال 2003، جنگ در دارفور بین نیروهای هوادار دولت و اقلیت های شورشی سبب کشته شدن نزدیک به 300 هزار نفر و آوارگی بیش از 2.5 میلیون تن شده است.

دولت انتقالی پس از سرنگونی عمر البشیر، رئیس جمهوری مستبد سودان پس از ماه ها اعتراضات مردمی، قدرت را به دست گرفت و با تعدادی از گروه های شورشی، به ویژه در دارفور توافق نامه صلح امضا کرد.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "سازمان ملل: هزاران سودانی از خشونت های دارفور به چاد گریختند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: هزاران سودانی از خشونت های دارفور به چاد گریختند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید