راه اندازی اولین کشتی کانتینربر برقی خودران دنیا

به گزارش وبلاگ زندگی به نقل از نیواطلس، این کشتی که در تملک شرکت یارا است در حال آماده شدن برای حرکت در سواحل جنوبی نروژ و ایفای نقش خود در برنامه های این کشور برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

راه اندازی اولین کشتی کانتینربر برقی خودران دنیا

یارا بیرکلند 80 متر طول دارد و قرار است از سال آینده میلادی جایگزین یک راستا حمل و نقل زمینی 14 کیلومتری با استفاده از کامیون گردد. بر اساس برآوردها استفاده از این کشتی هر سال موجب کاهش هزار تنی انتشار گازهای گلخانه ای شده و به کارگیری آن معادل حذف 40 هزار سفر جاده ای با کامیون های دیزلی است.

این کشتی محموله خود را بدون دخالت انسان بارگیری و تخلیه می نماید، باتری هایش را شارژ می نماید و بعلاوه بدون دخالت انسان حرکت می نماید تا به مقصد برسد. حسگرهای این کشتی قادر خواهند بود اشیایی مانند انواع قایق و کایاک را در آب به سرعت شناسایی نمایند تا کشتی تصمیم بگیرد برای جلوگیری از برخورد با هر مانعی چه اقدامی انجام دهد.

این کشتی که در شروع هفته ای دو سفر انجام می دهد، ظرفیت حمل 120 کانتینر 20 فوتی کود را در آن واحد دارد. باتری های سوئیسی Leclanche نصب شده بر روی این کشتی 7 مگاوات در ساعت ظرفیت داشته و انرژی لازم برای حرکت 100 خودروی تسلا را تأمین می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "راه اندازی اولین کشتی کانتینربر برقی خودران دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی اولین کشتی کانتینربر برقی خودران دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید