آرای پستی و تاثیر آنها در طولانی شدن زمان معرفی مستاجر کاخ سفید

به گزارش وبلاگ زندگی، خبرنگاران، گروه بین الملل؛ به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا تعداد کسانی که در انتخابات سوم نوامبر به وسیله پست رای خواهند داد بسیار زیاد خواهد بود.

آرای پستی و تاثیر آنها در طولانی شدن زمان معرفی مستاجر کاخ سفید

البته ممکن است در فلوریدا که 29 رای الکترال دارد در همان روز انتخابات، علائمی بروز کند که فرد پیروز شناسائی گردد.

در این ایالتِ صحنه نبرد که نقش معین نماینده ای در انتخابات خواهد داشت، آراء پستی 22 روز قبل از انتخابات پردازش می شوند. به این معنا که پاکت رای باز می گردد، رای دهنده راستی آزمائی می گردد، امضاء خودش و در بعضی موارد امضاء شاهد آنالیز می گردد و ورقه های رای دسته بندی شده و برای شمارش آماده می شوند. بنابراین روز رای گیری نتیجه آراء پستی و حضوری به سرعت تهیه می گردد.

اگر اختلاف بین آرای دو کاندیدا (وقتی می گوئیم دو کاندیدا، منظور الکتورهای وابسته به آنهاست) زیاد باشد، به خصوص اگر به نفع بایدن باشد، این می تواند اولین نشانه از پیروزی او باشد. اما اگر اختلاف کم باشد (2 درصد یا کمتر) باید انتظار داشت که جناح ترامپ با طرح دعوا خواهان کنترل دوباره صحت ورقه های رای شده و روزها، شاید هم هفته ها کار بازبینی بطول انجامد.

اما شرایط بدتر، می تواند در میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بوجود بیاید.

این سه ایالت کلیدی قطعا نخواهند توانست که نتیجه نهائی را روز 3 نوامبر، حتی روزها بعد از آن معین نمایند. دلیل آن چیست؟

در پنسیلوانیا و ویسکانسین پاکت های آرای پست شده تا روز انتخابات نباید باز شوند و در میشیگان فقط روز قبل از انتخابات مامورین می توانند پاکت ها را باز نموده و راستی آزمائی و کنترل امضاء و دیگر آنالیز های مربوط به سلامت ورقه رای را به عمل آورند. شاید این پردازش ساده به نظر برسد اما وقتی با میلیون ها ورقه رای روبرو می شویم وضع فرق می نماید. پیش بینی می گردد که در پنسیلوانیا 2.5 میلیون، در میشیگان 3 میلیون و در ویسکانسین حداقل یک میلیون نفر به وسیله پست رای دهند.

اگر قرار باشد مدتی طول بکشد که نتیجه نهائی این ایالات استخراج گردد و بعد اختلاف بین دو نامزد مثلا در حد 2 صد یا کمتر باشد، کار به بازبینی و باز شماری می کشد و معلوم نیست که چه زمانی نتیجه نهائی معین خواهد شد. فراموش نکنیم که ترامپ از تعهد دادن نسبت به انتقال صلح آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات ماه نوامبر خودداری نموده است. انتقاد اصلی او نسبت به وقوع تقلب در آراء پستی است. او گفته است: خودتان می دانید که من به رای های پستی اعتراض دارم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آرای پستی و تاثیر آنها در طولانی شدن زمان معرفی مستاجر کاخ سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرای پستی و تاثیر آنها در طولانی شدن زمان معرفی مستاجر کاخ سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید